گوناگون

مرکز فنی و حرفه ای دیزل شرق کشور افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، بعداز هر پنجشنبه رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در افتتاح مركز فنی و حرفه ای دیزل شرق كشور گفت: اكنون در كشورهای دنیا، بحث آموزش های مجازی و شبیه سازی در حال اجرا است كه باید به جای درگیر شدن با ماشین آلات از این تكنولو‍ژی شبیه سازی استفاده شود.

کوروش پرند افزود: هم‌اکنون در دنیا بحث آموزش‌های مجازی و شبیه‌سازی مطرح می‌شود بنابراین بهتر است این مرکز به جای اینکه درگیر انواع ماشین‌ها شود از آموزش‌های شبیه‌سازی استفاده کند.

وی گفت: از سال گذشته یك سند مهارت تدوین در سازمان فنی و حرفه ای اجرا شد و همچنین 250 طرح در فنی و حرفه ای مشخص شده كه لازم است تمام مدیران كشور آنها را اجرا كنند.

رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد : با وجود اینكه در عراق كه خود رو های ملی ما استفاده می شود، اما در كشور خود ما پشتیبانی از تعمیرات این خود رو ها ضعیف است و ما مجبور شدیم به مربیان عراقی این آموزش ها را بدهیم كه این مصداق تبدیل دیپلماسی مهارت به دیپلماسی اقتصاد بود.

پرند عنوان داشت: وی حضور در عرصه های بین المللی را نخستین هدف سازمان فنی و حرفه ای دانست و گفت:  ما در این راه توانستیم به موفقیت های دیپلماسی نیز برسیم كه  ارائه آموزش های فنی و حرفه ای در یك بستر سیاسی  مصداقی از آن است.

وی گفت: ما باید دیپلماسی مهارتی خود را به كشورهای همسایه منتقل كنیم كه در این راه افغانستان كه همسایه ما نیز است می تواند گزینه خوبی باشد و با برگزاری كلاس های آموزشی برای مربیان آن كشور، دیپلماسی خود را منتقل كنیم.

گفتنی است در پایان این مراسم، مركز فنی و حرفه ای دیزل شرق كشور با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای در شهرستان گناباد افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا