گوناگون

اجلاس سراسری نماز با تاکید به تعالی فرهنگی برگزار می شود/نیاز به ارائه مقالات کیفی

[web_stories title=”true” excerpt=”false” author=”false” date=”false” archive_link=”false” archive_link_label=”” circle_size=”150″ sharp_corners=”false” image_alignment=”left” number_of_columns=”1″ number_of_stories=”5″ order=”ASC” orderby=”post_title” view=”circles” /]به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی دارابی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست توجیهی و اطلاع رسانی این اجلاس و جشنواره ملی ملکوت تصریح کرد: اجلاس 23 ام تحت عنوان ” نماز و تعالی فرهنگی” در شش محور و 51 موضوع در نظر گرفته شده است.

وی افزود: محورهای این اجلاس شامل مفهوم شناسی تعالی فرهنگی در پرتو نماز، مبانی و اصلو تعالی فرهنگی در پرتو نماز، سیاست ها و راهکارهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز، شاخص ها و نمادهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز، آثار و دستاوردهای تعالی فرهنگی در پرتو نماز و موانع و آسیب شناسی تعالی فرهنگی در پرتو نماز است.

به گفته حجت الاسلام دارابی موضوعات در جلسات اجلاسیه پنج گانه برگزار شده در استان ها به تصویب رسیده و سه موضوع شاخص جهت بحث در کارگروه های استانی در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: این سه موضوع شامل احیا و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و تعالی فرهنگی، نقش نمازهای فردی و جمعتت در تعالی فرهنگی و تقویت و توسعه فرهنگ دینی در تعالی فرهنگ است.

وی تاکید کرد: موضوعات در کارگروه های استان ها بحث شده و به کارگروه اصلی در استان اردبیل ارجاع می شود و در نهایت با جمع بندی در اجلاس مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

حجت الاسلام دارابی با تاکید به ضرورت ارائه مقالات کیفی اضافه کرد: با سبقه فرهنگی و مذهبی انتظار می رود تعداد مقالات استان اردبیل رو به رشد باشد.

وی با بیان اینکه دو مقاله سفارشی از استان اردبیل خواهیم داشت، افزود: مقالات منتخب در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

دانشگاه ها در برگزاری اجلاس نماز مشارکت کنند

در این نشست همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با تاکید به ضرورت اطلاع رسانی مناسب اجلاس سرانی نماز تصریح کرد: زحمات زیادی در موضوع نماز کشیده شده و با این وجود ضرورت افزایش نقش پژوهشگران و دانشگاهیان احساس می شود.

حجت الاسلام مهدی ستوده افزود: دانشگاه ها می توانند با ارائه مقالات و حضور در حوزه های پژوهشی به این رویداد علمی و پژوهشی مدد برسانند.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل استعدادهای علمی و پژوهشی ممتازی وجود دارد، ادامه داد: وجود بنیادها، دانشگاه ها و بسیج اساتید از پتانسیل های موجود است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان با ذکر مثالی وضعیت استقبال از علوم دینی در استان را قابل توجه خواهند و افزود: در کنگره ملی پژوهش و تفکر دینی بالغ بر 620 نفر درخواست کننده پژوهش و 110 نفر درخواست کننده داوری داشتیم.

وی با بیان اینکه این کنگره در 27 مهر ماه به صورت علمی در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد، اضافه کرد: بالغ بر 500 مقاله در طول این کنگره به دبیرخانه ارائه شده است.

موجب تبلیغ در جهت همگانی کردن نماز دنبال می شود

در ادامه رئیس ستاد اقامه نماز استان اردبیل با تاکید به اینکه نماز کارخانه آدم سازی است اجلاس سراسری نماز را از رویدادهای مهم فرهنگی دانست.

شکرالله عبدی تصریح کرد: از جمله اهداف این اجلاس ایجاد موج تبلیغ در جهت معرفی و همگانی کردن نماز و درگیر کردن آحاد مردم با آن است.

وی استفاده از ظرفیت اهل قلم و نخبگان در این عرصه را ضروری خواند و افزود: در سال 91 ، 14 نفر و در سال گذشته 13 نفر از استان اردبیل در این اجلاس شرکت کرده اند.

به گفته عبدی این رقم در مقایسه با جمعیت استان اردبیل به نسبت سایر استان ها قابل توجه است.

وی در عین حال با بیان اینکه از 24 نویسنده برگزیده سال قبل شش نفر از استان اردبیل بودند، اضافه کرد: ظرفیت های ممتازی در این خصوص در استان اردبیل وجود دارد.

گفتنی است آخرین مهلت ارسال مقالات اجلاس سراسری نماز 30 آبان ماه و زمان اعلام نتایج 20 آذر ماه است.

علاقه مندان می توانند آثار خود را به نشانی دبیرخانه به آدرس تهران، خیابان ولی عصر، خیابان زرتشت غربی، سازمان تبلیغات اسلامی، طبقه اول، معاونت پژوهشی و آموزشی و شماره تماس 02188896269 ارسال نمایند.

چنگیز قیاسی

چنگیز قیاسی متولد ۱۳۶۰ و فارغ التحصیل دوره کارشناسی علوم ارتباطات - شاخه روزنامه نگاری - و دکترای مدیریت کسب و کار است. وی علاوه بر 12 سال تجربه سردبیری چند نشریه چاپی ،۷ عنوان ملی در جشنواره های مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در کارنامه خود دارد ، وی در سال 92 مجله اینترنتی« میهن پست» را تاسیس کرد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا