Mihanpostگوناگون

تب مالت بزی مهارناپذیر

مدیرگروه مبارزه با بیماری‎های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیماری تب مالت(بروسلوز) بزی در مردان و گروه سنی بین ۱۳ تا ۴۰ سال دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی لرستان،«محمد ساکی» در شورای سلامت استان درباره بیماری تب مالت(بروسلوز) خاطرنشان کرد: مرگ و میر این بیماری کم است اما ناتوانی و بار اقتصادی آن بسیار قابل توجه است.

وی با بیان اینکه کانون‎های عفونت این بیماری حوزه مدیترانه، خاورمیانه، آسیای میانه، غرب هند، شرق اروپا، افریقا و… است، ادامه داد: کشورهایی که بیشترین مورد تب مالت را دارد بترتیب سوریه، عراق، عربستان، اردن و ایران هستند.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‎های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه بروسلوز بزی مهارناپذیر، کنترل آن مشکل و محدود و موفقیت‎های کنترل آن محدود است، اظهار کرد: بروز بیماری وابسته به جنس و سن است و در مردان و گروه سنی بین ۱۳ تا ۴۰ ساله دیده می‎شود.

ساکی گفت: بین ۹۵ میلیون تا ۲ میلیارد تومان هزینه‌ی دارویی این بیماری است و هزینه‌ی درمانی آن برای هر فرد ۲ برابر دیه یک انسان است.

وی با بیان اینکه در فاصله‌ی زمانی در سال‎های ۸۹ تا ۹۲، میزان بروز بیماری تب مالت در استان ۵۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد، افزود: ناکافی بودن امکانات و توانایی در کنترل بیماری به این افزایش منجر شده است.

مدیرگروه مبارزه با بیماری‎های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه بیشترین شیوع بیماری بترتیب در الیگودرز، خرم‎آباد، بروجرد و نورآباد رؤیت شده است، افزود: ۲۱ درصد بیماری از طریق تماس‎های مستقیم و غیرمستقیم بوده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا