Mihanpostگوناگون

سبک و زندگی ابا عبدالله الحسین (ع) در زندگی مان باید نهادینه شود/ غیرت با صفت خدایی معنا و مفهوم دارد

به گزارش خبرنگار مهر، سردار احمد رضا رادان شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران حسینیه اعظم زنجان به همایش عظیم حسینیه اعظم زنجان اشاره کردو افزود:  مردم این استان بار دیگر با عزاداری مخلصانه خود قدرت اسلام را به نمایش گذاشتند.

وی اظهار داشت: همایش زنجانی ها همایش اقتدار نظام جمهور ی اسلامی ایران است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی  گفت: امروز شش  شبکه این همایش عزاداران حسینی را به طور زنده نشان می دادند و سرفصل و تیر همه خبرها بود.  

چسردار رادان تاکید کرد: هیئت عزاداری حسینیه، زینبیه  اعظم و احمدیه که در قالب شور و شعور حسینی عزاداری می کنند جهانی شدند و این یک افتخار و یک زنگ خطر برای شما است چرا که با این عزاداری باشکوه خود باعث شدید دشمن نگاه ویژه به این هیئتها داشته باشد.  

وی با اشاره به اینکه شیعیان هم دوستدار و هم دشمن دارند افزود: دست اندرکاران این هیئت ها و عزاداران مواظب نفوذ دشمن باشند.  

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی گفت: ما عاشقامن امام حسین (ع) باید بیشتر از گذشته مراقب باشیم چرا که فتنه ای در عالم گرفته به نام گروه داعش که پرورش یافته آمریکا و اسرائیل می باشد و می خواهند با  همکاری هم اقتدار ایران را ضعیف کنند.  

سردار رادان تاکید کرد: امروز عزاداری مردم حسینیه اعظم زنجان دشمنان اسلام یعنی داعش وتکفیری ها را خشمگین تر کرده است.  

وی  هدف از شکل گرفتن گروه تکفیری داعش را اختلاف افکنی میان مسلمانان به خصوص شیعه و سنی  اعلام کرد و گفت: تبعیت از ولی  فقیه یکی از راههای جلوگیری از انحرافات است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی به شعار هیهات من الذله اشاره کرد و افزود: شور و شعور حزب الله لبنان برگرفته از موج جمهوری اسلامی ایران  بود که در جنگ ۳۳ روزه پوزه امریکا را به خاک کشاندند و همچنین شو ر و شعور کشور فلسطین هم برگرفته از لبنان بود.

سردار رادان افزود: شور و شعور نظام جمهوری اسلامی ایران هم برگرفته از امام حسین (ع) است بنابراین باید زن و مرد در جهت تقویت این شور و شعور تلاش کنند و روز به روز بیشتر شود.  

وی با بیان اینکه عزاداران حسینی باید سبک وسیره و روش حسینی داشته باشند گفت: ما باید سبک زندگی امام حسین (ع) را در زندگی مان عجین کنیم و در این راستا پیاده سازی سبک زندگی امام حسین (ع) در ابعاد مختلف زندگی لازمه جلوگیری از انحرافات است.  

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی گفت: مردم کوفه کافر نبودند بلکه نماز خوان و قاری قرآن بودند ولی با امام حسین (ع) بیعت نکردند و در مقابل امام حسین ایستادند با این که این امام بزرگوار را می شناختند.

سردار رادان به چهار اصل مهم در زندگی امام حسین (ع) اشاره کردو یاد آورشد: این امام بزرگوار خدا ترس بود و به غیر از خدا از احد و ناسی نمی ترسید و همچنین این امام بزرگوار حریت داشتند و زیر بار ستم نمی رفتند.  

وی گذشت و عفو را اصل مهم در زندگی امام حسین (ع) اعلام کرد.  

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی غیرت را اصل مهم در زندگی ابا عبدالله الحسین (ع) اعلام کردو گفت: کسی که غیرت ندارد یعنی اینکه صفت خدایی ندارد و او به درد نمی خورد وغیرت تنها به ناموس نیست و غیرت در دین معنا دارد.  

سردار رادان افزود: امام حسین از بدی، ربا و دروغ به دور بود چرا که غیرت داشت و این غیرت هم در راستای داشتن صفت خدایی بود.

وی با بیان این که غیرت میل فطری است گفت: غیرت ما دینی است و خاص است چرا که مقوله مهم غیرت فطری است.  

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی انتظامی با عنوان این موضوع که در زمان جاهلیت دختران را زنده به گور می کردند گفت: این طایفه جاهلیت غیرت فطری نداشتند چرا که صفت خدایی در آن ها وجود نداشت.

سردار رادان گفت: جنایتی که  کوفیان در حق امام حسین (ع) انجام دادند  تداعی کننده این امر است که آنها میل فطری و صفت خدایی نداشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا