گوناگون

نرخ “تورم” در فرانسه در ماه مه افزایش یافت

2386540 438

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، شاخص بهای کالا و خدمات مصرفی یعنی متوسط قیمت کالاها و
خدماتی که یک خانوار در ماه می‌خرد واز آن به عنوان نرخ تورم نیز نام برده می‌شود
در ماه مه امسال در فرانسه به یک درصد رسیدکه بیشتر از حد انتظار بوده است
.

شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در فرانسه در
ماه مه امسال در حالی افزایش یافته است که در ماه آوریل همین سال رقم آن 0.2 درصد کاهش یافته بود
.

کارشناسان و اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند
رقم این شاخص که هزینه زندگی را بر اساس سبدی از کالاها و خدمات مورد نیاز
خانوارها را در ماه اندازه گیری می‌کند در این ماه دست کم 0.4 درصد افزایش
داشته باشد
.

بر اساس آمار وارقام تعدیل فصلی شده ای مرکز
ملی آمار و مطالعات اقتصادی فرانسه، اینسه
، در پایگاه اینترنتی منتشر کرده است شاخص بهای
کالاها و خدمات مصرفی در ماه مه به یک درصد رسید
.

سازمان آمار فرانسه پیش بینی کرده بود مصرف
انرژی در این ماه از سال هشت درصد افزایش داشته باشد. زیرا در ماه آوریل میزان در
ماه آوریل 3.3 درصد کاهش یافته بود
.

اما اکنون که میزان مصرف انرژی در این ماه از
سال افزایش نیافته است بیانگر آن است که هزینه های که خانوارهای فرانسوی برای حامل
های انرژی و سوخت کنار می گذاشتند شکل منطقی تر به خود گرفته است
.

هزینه خانوارها در بخش خرید کالاها و خدمات با
دوام مصرفی در ماه ژوئن 0.4 درصد کاهش رانشان می دهد حال آنکه رقم همین شاخص
در ماه آوریل 0.7 درصد افزایش یافته بود. علت افزایش هزینه ها خانوارها در بخش
کالاهای با دوام افزایش خرید خودرو اعلام شده بود
.

مصرف محصولات غذایی نیز در فرانسه در ماه ماه
1.1درصد کاهش یافت در صورتی که رقم این شاخص طی دو ماه پیاپی یعنی ماه
مارس و آوریل به ترتیب 0.4 درصد و 1.2 درصد افزایش یافته بود
.

انتهای پیام/

Normal
0

false
false
false

EN-US
X-NONE
AR-SA

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:”Table Normal”;
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:””;
mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt;
mso-para-margin-top:0in;
mso-para-margin-right:0in;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0in;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:”Calibri”,”sans-serif”;
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:”Times New Roman”;
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا