Mihanpostگوناگون

قرار گرفتن سیستان و بلوچستان برروی ریل توسعه با تکمیل پروژه پتروشیمی چابهار

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به قرار گرفتن سیستان و بلوچستان برروی ریل توسعه با تکمیل پروژه پتروشیمی چابهار گفت: جشن هندوانه خوران در منطقه زرآباد کنارک هم‌زمان با شب چله به عنوان مراسم ملی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه‌ی سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در جریان سفر به شهرستان کنارک در دیدار با نخبگان و جوانان این شهرستان اظهار کرد: جذب توریست و گردشگر به نقاط ساحلی استان یکی از اهداف مهم دولت است که با ایجاد جشن‌های ملی می‌توان آنرا محقق کرد.

وی افزود: بی‌تفاوتی نسبت به شهر خویش و نداشتن احساس مسئولیت موجب عقب‌ماندگی می‌شود ازاین‌رو نخبگان و جوانان باید خود را از آن این نظام و مملکت بدانند و در تصمیمات همراهی کنند.

نماینده‌ی عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به قابلیت‌های شهرستان کنارک در بخش‌های گوناگون، تصریح کرد: به کنارک باید نقش مرکزیت داد و به عنوان محور طرح‌های ساحلی و دریایی قرار گیرد.

وی با تأکید برضرورت احداث مجموعه‌ای با عنوان ماهی خوران در کنارک گفت: ایجاد مجموعه‌ی تفریحی و گردشگری یکی از اهداف مهم نخبگان و جوانان شهرستان کنارک باشد.

در این دیدار که جمعی از بانوان شهرستان کنارک نیز حضور داشتند، مهندس هاشمی گزارشی از عملکرد دولت «تدبیر و امید» در سیستان و بلوچستان ارائه کرد و گفت: ایجاد کارخانه‌ی لاستیک ۵۰ هزار تنی و کارخانه‌ی فولاد ۱۰ میلیون تنی نقش بسزایی در توسعه استان دارد.

وی ادامه داد: تکمیل پروژه‌ی پتروشیمی چابهار و اتصال راه‌آهن چابهار به شبکه‌ی سراسری از دیگر اهداف دولت برای قرار دادن استان بر روی ریل توسعه است.

در ابتدای این دیدار تعدادی از جوانان و نخبگان شهرستان کنارک از مشکلات و کمبودهای این منطقه صحبت کردند..

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا