یکشنبه، ۲۸ فروردین ۱ - ۰۸:۴۵
کاهش وزن

این که آیا خوابیدن می تواند به کاهش وزن کمک کند موضوعی است که امروز در میهن پست در حالی به آن می…

این که آیا خوابیدن می تواند به کاهش وزن کمک کند موضوعی است که امروز در میهن پست در حالی به آن می پرداریم که احتمالاً  شما هم می‌دانیم که خوابیدن چقدر مهم است اما با این‌حال در اولیت قرارش نمی‌دهیم! اگر فرصت بیشتری برای خواب داشته باشیم، بجای خوابیدن دیدن یک سریال، چک کردن اینستاگرام، خواندن توییت‌ ها و… را ترجیح می‌دهیم.

بسیاری از ما می دانیم که به خواب بیشتری نیاز داریم اما با این حال در اولویت قرارش نمی دهیم. یشتر ما دوست داریم ساعت اضافی که باید بخوابیم را صرف بیرون رفتن، دیدن یک اپیزود دیگر ازسریال مورد علاقه یا کارهای متفرقه کنیم

در ادامه ۶ دلیل را توضیح دادیم که چرا خواب کافی به کاهش وزن کمک می‌کند.

۱٫ خواب کافی از افزایش وزن جلوگیری می‌کند

به اندازه خوابیدن به شما کمک می‌کند تا از افزایش وزن مرتبط با کم‌خوابی جلوگیری کنید. مهم‌ترین نکته این است که مهم نیست خوابیدن به کاهش وزن کمک کند یا خیر، بلکه کم خوابی متابولیسم شما را مختل می‌کند و باعث افزایش وزن می‌شود. برای اینکه بتوانید از افزایش وزن جلوگیری کنید اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید تنظیم ساعت خواب است.

۲٫ زود خوابیدن به چربی سوزی کمک می‌کند

بدن هورمون چربی سوز سوماتوتروپین را تا نیمه شب تولید می‌کند. برای اینکه بیشتر هورمون چربی‌سازی را در بدن ترشح کنید، باید قبل از ساعت ۱۱ شب بخوابید.

۳٫ خواب کافی باعث می‌شود غذاهای بهتری انتخاب کنید

خواب کامل شبانه به شما کمک می‌کند تا در انتخاب غذاهایی که می‌خورید بیشتر دقت کنید و حساسیت بیشتری به‌خرج دهید.

برای مثال، یک مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که از خواب محروم بودند، پس از مشاهده تصاویر غذاهای پرکالری، تمایل بیشتری به خوردن غذاها داشتند.

۴٫ زود خوابیدن می‌تواند از خوردن میان وعده در اواخر شب برای کاهش وزن کمک کند

زودتر به خواب رفتن ممکن است به شما کمک کند از میان وعده‌های آخر شب که اغلب با بیدار ماندن قبل از خواب شما همراه است، اجتناب کنید.

به عنوان مثال، اگر شام را ساعت ۸ بعد از ظهر خورده باشید. و هر شب تا ساعت ۲:۰۰ صبح بیدار می‌مانید، احتمالاً در نقطه‌ای بین شام و زمان خواب گرسنه خواهید بود.

اگر بتوانید ساعت ۱۱ بخوابید هم از خوردن غذاهای اضافی جلوگیری می‌کنید و هم می‌توانید در خواب چربی‌سوزی بدن را افزایش دهید.

کاهش وزن

۵٫ خواب کافی به افزایش متابولیسم کمک می‌کنید

خواب کافی به شما کمک می‌کند تا از کاهش متابولیسم جلوگیری کنید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید خواب کافی در شب بر میزان BMR تاثیر مثبت می‌گذارد.

میزان متابولیسم در حالت استراحت (BMR) تعداد کالری هایی است که بدن شما در زمان استراحت می‌سوزاند و این به کاهش وزن شما کمک می کند . این میزان تحت تأثیر عوامل زیادی قرار می‌گیرد، مانند:

سن.

وزن.

ارتفاع.

جنسیت؛

توده عضلانی.

۶٫ خواب می تواند فعالیت بدنی را افزایش دهد

خواب کافی می‌تواند انگیزه شما را برای فعالیت بیشتر و عملکرد ورزشی شما را افزایش دهد، که هر دو می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند. جالب اینجاست که فعالیت بدنی نیز می‌تواند خواب شما را بهبود بخشد.

خواب و فعالیت بدنی یک رابطه دو طرفه نزدیک دارند. کمبود خواب باعث کاهش فعالیت بدنی می‌شود و کمبود فعالیت بدنی ممکن است منجر به بدتر شدن خواب شود.

مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ورزش منظم می‌تواند زمان به خواب رفتن شما را کاهش دهد و کیفیت کلی خواب را در تمام گروه‌های سنی افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *