گوناگون

آغاز طرح اورژانس ملی از شهریور/ 115 جایگزین شماره های امدادی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حمیدرضا خانکه با اعلام خبر آغاز اجرای مرحله آزمایشی طرح “اورژانس ملی” از شهریور ماه امسال در ‏قم، تاکید کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با تمام توان، مدیریت علمی طرح را به عهده دارد.

وی افزود: در جلسه هم اندیشی با حضور استاندار قم، مسئولان این استان و نمایندگان سازمانهای ذیربط‏، مقرر شد تا در محلی که اداره کل مدیریت بحران استان قم در اختیار می گذارد و با مشارکت  تمامی سازمانهای ذیربط ‏همچون شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، سازمان بهزیستی، پلیس و دیگر مسئولان استانی، مرحله آزمایشی طرح ‏اورژانس ملی از شهریور ماه امسال اجرا شود.

خانکه ادامه داد: مرحله آزمایشی این طرح با رویکرد سلامتی، در چهار فاز سه ماهه اجرا می شود و گزارش از چگونگی اجرای آن ‏نیز به کمیسیون ایمنی راهها به سرپرستی وزیر راه، ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز تحقیقات و مدیرگروه آموزشی “سلامت در حوادث و بلایا” دانشگاه علوم بهزیستی و ‏توانبخشی، اظهارداشت: معاونت درمان وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی طرح و مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای ‏پزشکی وزارت بهداشت نیز همکاری و حمایت همه جانبه از طرح خواهد داشت‎.

ادغام به منزله حذف شماره های امدادی نیست

‎وی همچنین خاطر نشان کرد: ادغام تمامی شماره های امدادی در یک شماره (115)، به منزله حذف این شماره ها از شبکه ‏مخابراتی کشور نیست. با توجه به اینکه شماره های قبلی سازمانهای امدادگر نیز از سوی سازمان مخابرات کشور، به شماره 115 ‏متصل می شود، لذا تماس با هر یک از شماره های قبلی نیز در نهایت، به مرکز اورژانس ملی ‎با شماره 115 وصل ‏خواهد شد.

خانکه تاکید کرد: هموطنان فقط وضعیت اضطراری پیش آمده را برای اپراتور مرکز اورژانس ملی‎ (SOS) ‎تشریح کنند و بر اساس ‏وضعیت آنان و بنا به تشخیص کارشناسان مرکز اورژانس ملی، نیروهای امدادگر با کمکهای لازم اعزام شوند‎.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا