گوناگون

اتهام به داور تا 6ماه محروميت‌خواهد داشت

  هوشنگ نصيرزاده در مورد محروميت يک ماهه توهين کنندگان به داور در فصل آينده فوتبال بدون تشکيل جلسه کميته انضباطي گفت:‌ به پيروي از مقررات سختي که در فوتبال اروپا وجود دارد‌ آيين‌نامه جديد انضباطي را به گونه‌اي تنظيم کرديم که ديگر خبري از مصاحبه عليه داور در قبل، هنگام و بعد از مسابقه در رسانه‌هاي گروهي نباشد.

به گزارش فارس، وي افزود: وينگو بگوويچ روز اولي که به فوتبال ايران آمد و سرمربي فولاد شد وقتي از او در مورد داوري مسابقه پرسيدند، گفت: هيچ نظري درباره داور بازي ندارد اما همين فرد بعد از مدتي فعاليت در فوتبال ايران و زماني که سرمربي پاس همدان شد از روي نيمکت تيمش قصد داشت سعيد مظفري‌زاده داور مسابقه را مورد ضرب و شتم قرار دهد. چون فهميده بود در ايران قوانين ضعيف است و او به غير از اظهارنظر درباره داوري حتي مي‌تواند داور را کتک بزند. در حالي که در اروپا قوانين شديدي در اين مورد وجود دارد و اعتراض به داوري ممنوع است.

رئيس کميته تدوين و مقررات فدراسيون فوتبال تصريح کرد: از آنجايي که رئيس کميته انضباطي داراي اختيار ويژه‌اي است مي‌تواند براي محروميت دستور موقت صادر کند و بدون تشکيل جلسه‌ انضباطي فرد توهين کننده به داور را يک ماه محروم کند. باشگاه‌ها اگر به داوري اعتراض دارند بايد آن را به طور کتبي بنويسند ضمن اينکه اظهارنظر جانب‌دارانه عليه داور يعني اتهام به داور در مورد طرفداري از يک تيم در مسابقه حتي مي‌تواند تا شش ماه محروميت براي فرد اتهام‌زننده در پي داشته باشد.

نصيرزاده با اشاره به دلايل تصويب چنين مقررات شديدي، گفت: وقتي بازيکن يا مربي داور را به حمايت و طرفداري از يک تيم متهم و عليه داوري صحبت مي‌کرد در واقع شأن و منزلت مسابقات را کاهش مي‌داد و صلابت بازي‌ها را از بين مي‌برد و امنيت شغلي داوران هم به خطر مي‌افتاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا