گوناگون

اختصاص 800 میلیارد تومان تسهیلات به طرح های علمی کشور

به گزارش خبرنگار مهر، مجید ایرانمنش ظهر چهارشنبه در افتتاحیه هفتمین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات در دانشگاه سمنان با بیان اینکه تا کنون 600 میلیارد تومان از مجموع اعتبار 800 میلیارد تومانی تسهیلات به شرکت های دانش بنیان کوچک، پژوهشگران، محققان و نخبگان کشور تامین شده است، افزود: این طرح حمایتی از اول سالجاری اجرایی شده و تاکنون طرح های 60 شرکت دانش بنیان کوچک برای دریافت تسهیلات پذیرفته شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات، کارمزدی و مشمول معافیت مالیاتی و دارای دوره استمحال است (تا زمان تولید طرح ها به محصول نهایی) بازپرداخت نمی شود.

حداقل مبلغ تسهیلات برای هر طرح پژوهشی 80 میلیون تومان است

مدیر کل فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حداقل مبلغ تسهیلات برای هر طرح را 80 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: باتوجه به وسعت، دربرگیری و سایر ویژگی های طرح ها این تسهیلات قابل افزایش است و واجدین شرایط با مراجعه به سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و یا سایت دانش بنیان دات آی آر می توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.

 وی همچنین به طرح حمایت از مصنوعات آزمایشگاهی داخل کشور نیز اشاره کرد و افزود: در نمایشگاه بین المللی ای که چندی پیش در تهران برپا شد، ایران 630 میلیارد تومان تجهیزات آزمایشگاهی فروخت که هر 100 میلیارد تومان فروش می تواند زمینه اشتغال پنج هزار نفر را فراهم کند.

به گفته ایرانمنش، امضای تفاهم نامه همکاری برای تبادل استاد و دانشجو مابین پنج دانشگاه کشور و آکادمی علوم اتریش (دو هفته پیش) در 13 رشته دانشگاهی و اجرای برنامه های تحقیقاتی گسترده با تشکیل 16 ستاد با موضوعات فناوری نانو، بیوتکنولوژی، گیاهان دارویی، خشکسالی و …  از دیگر برنامه های امسال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

مدیر کل فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: فرصت برای فعالیت های پژوهشی که به محصول تبدیل شود در کشور مهیاست.

وی گفت: برای پیشرفت در بخشهای مختلف باید مقالات ارائه شده در این کنفرانس عملیاتی شود.

برگزاری سلسله کنفرانس های ارتباط با صنعت در کشور

رئیس پژوهشکده تحقیق در عملیات و مسئول ارتباط با صنعت انجمن ایرانی تحقیق در عملیات نیز در این مراسم از تدبیر این انجمن در خصوص برگزاری سلسله کنفرانس های ارتباط با صنعت در کشور خبر داد و گفت: اولین دور این کنفرانس ها با موضوع صنایع نفت، گاز و پتروشیمی 11 و 12 خرداد ماه در سالن همایشهای صدا و سیما برگزار می شود.

محمد رضا علی رضایی افزود: در این کنفرانس 200 عنوان مقاله تخصصی بر روی کاربردهای تحقیق در عملیات در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ارائه می شود.

دبیر انجمن ایرانی تحقیق در عملیات هم در این مراسم گفت: انجمن ایرانی تحقیق در عملیات توانسته با ارائه عملکردی خوب، جزء انجمن های برتر کشور معرفی شود.

هاشمی تشکری افزود: تحقیق در عملیات در سالهای اخیر توانسته مسائل بسیار زیادی در زمینه صنعت، حمل و نقل، نفت و گاز و … کشور  را حل کند.

تحصیل 112 هزار دانشجو در 92 مرکز آموزش عالی استان سمنان

فرماندار شهرستان سمنان نیز در این کنفرانس به ظرفیت ها و پتانسیل های استان سمنان اشاره کرد و گفت: در سند چشم انداز توسعه سه محور صنعت، آموزش عالی و گردشگری مطرح شده که به نظر می رسد در دو بخش اول تا کنون موفق تر بوده ایم، خصوصا در بخش آموزش عالی استان پیشرفت ها بیشتر احساس می شود.

حسن سعدالدین با اشاره به تحصیل 112 هزار دانشجو در 92 مرکز آموزش عالی سمنان و معرفی این استان به عنوان قطب علمی کشور افزود: از این تعداد، 37 هزار دانشجو در شهرستان سمنان و در 19 مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه سمنان در این زمینه توانسته 45 درصد ظرفیت علمی شهرستان را به خود اختصاص دهد.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: دانشگاه سمنان با داشتن پتانسیل هایی نظیر پارک علم و فناوری و تجهیزات آزمایشگاهی و … نقش مهمی را در ارتباط با صنعت داشته است به طوری که دو کانون ملی گچ و نمک کشور در این دانشگاه ایجاد شده است.

هفتمین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات، آغاز به کار کرد

دبیر علمی هفتمین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات نیز با بیان اینکه در مجموع 920 نفر برای شرکت در این کنفرانس  علمی بین المللی  ثبت نام کردند، افزود: 720 مقاله از کشورهای مختلف ازجمله ایران، ایتالیا، دانمارک، آلمان و چک به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شد که نهایتا 585 مقاله پذیرفته شد.

محمد رضا صافی گفت: از این تعداد 235 مقاله به صورت شفاهی و 358 مقاله هم به عنوان پوستر در مدت دو روز برگزاری این کنفرانس ارائه می شود.

هفتمین کنفرانس بین المللی تحقیق در عملیات با حضور دبیر انجمن ایرانی تحقیق در عملیات، رئیس پژوهشکده تحقیق در عملیات، مدیر کل فناوری اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مسئولان استانی و دانشگاهی، در تالار دانش دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان آغاز به کار کرد.

همچنین در این کنفرانس از میلان لدیک و مایکل چرنی از کشور چک که تدریس کارگاه های آموزشی این کنفرانس را بر عهده دارند، قدردانی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا