گوناگون

اختلاف میان مسلمانان عامل ورود تروريست‌ها به عراق است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامعلي عابديني‌نيا در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه چناران گفت: عراق مدفن شش امام معصوم است و براي ما عراق مهم بوده و نمي توانيم به مسائل عراق بي تفاوت باشيم و جنايات تروريستها و تكفيريها را محكوم کرده و خواستار برخورد مراجع رسمي بين المللي با اين گروه ها هستيم.

وي افزود: آمريكا با توطئه از قبل تدارك ديده خواهان تجزيه عراق است و وارد شدن تروريست ها به این کشور هم براي ايجاد اختلاف بين شيعيان و مسلمانان و در نهايت تجزيه آن است اما مسلمانان باید هوشياري خود را حفظ كرده و با آنان مبارزه كنند.

حجت الاسلام عابديني نيا به روز قوه قضائيه اشاره كرد و گفت: قوه قضائيه يكي از بركات و دستاوردهاي مهم نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران  است و وجود اين قوه با عدالت و تلاش خستگي ناپذير براي كشور ما افتخار است.

وي ادامه داد: خدمات شهيد آيت الله بهشتي براي ملت نمايان است و به فرموده امام راحل شهيد بهشتي يك ملت بود و ايشان در تدوين قانون اساسي نقش مهمي و بسزايي داشتند.

امام جمعه موقت چناران بيان کرد: شهيد بهشتي در بنيانگذاري قوه قضائيه نودر تدوين  لايحه قصاص نقش موثري داشتند كه اين امر موجب خشم منافقين شد.

وي با اشاره به جام جهاني فوتبال از تيم ملي تقدير كرد و گفت: فوتبال يك امر اجتماعي است كه مورد توجه قرار گرفته و با اینکه فوتبال ايران در جام جهاني مقامي كسب نكرد اما از اينكه تيم ملي كشورمان با اقتدار حضور پيدا كردندجاي تشكر دارد و همگان بايد با حمايت از اين حضور با اقتدار تقدير كنند.

حجت الاسلام عابديني نیادر بخشی دیگر از سخنانش به مساله شرعي سد معبر اشاره كرد و گفت: اگر كسي معابر عمومي را غصب كند و موجب خسارت شود باعث تصرف است و تصرف در راه عمومي گناه و معصيت محسوب می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا