گوناگون

ارسال رایگان کتابهای گویا از طریق پست برای نابینایان استان خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، منصور کوهی رستمی ظهر امروز در مراسم افتتاح کتابخانه گویای اهواز اظهار کرد: در جهان کنونی که به قول لارنس نویسنده مشهور انگلیسی جهان، جهان دانش است نه جهان تجربه، اگر فرد تنواند خود را با دانش و اطلاعات روز هماهنگ کند و همپای سایر افراد جامعه به رشد و تعالی خود ادامه دهد نمی‌تواند به رشد دست یابد.

وی ادامه داد: نابینایان به عنوان بخش جدایی ناپذیر جامعه نیاز دارند که به نحو شایسته ای به نیازهای اطلاعاتی آنها پاسخ داده شود اما متاسفانه در جامعه ما منابع و مکانهایی که نیازهای کودکان و بزرگسالان نابینا و کم بینا را برطرف کند بسیار کم است.

سرپرست نهاد کتابخانه‌های خوزستان بیان کرد: در خوزستان حدود هفت هزار و ۹۲۲ نابینا در سازمان بهزیستی تشکیل پرونده داده اند که از این تعداد یک هزار و ۹۷۳ نفر در اهواز هستند و می‌طلبد که مسئولان برنامه های مدونی برای آموزش، اطلاع رسانی و ارتقا دانش این افراد داشته باشند.

وی با بیان اینکه کتابخانه عمومی که وظیفه خدمت رسانی به همه اقشار جامعه را دارد، عنوان کرد: نهاد کتابخانه های خوزستان قشر نابینا و کم بینای استان را نادیده نگرفته است و در سال ۹۱ بخش بزرگسالان کتابخانه نابینایان را برقرار کردیم و امروز شاهد افتتاح بخش ویژه کودکان نابینا هستیم.

کوهی رستمی با بیان اینکه مدیریت بخش نابینایان کتابخانه را یک فرد نابینا که به استخدام نهاد کتابخانه درآمده برعهده دارد، تصریح کرد: در شهرهای آبادان، خرمشهر و آغاجاری نیز کتابخانه بخش نابینایان را داریم و به زودی یک فرد نابینا نیز در آبادان به استخدام نهاد کتابخانه‌ها در خواهد آمد.

وی با بیان اینکه در کتابخانه عمومی ویژه نابینایان برنامه های متنوعی چون مسابقات کتابخوانی و نقد کتاب را داریم، اظهار کرد: همه نابینایان سطح استان می توانند در این بخش عضو شوند و ما کتابهای گویا و لوازم آموزشی را به صورت رایگان برای آنها ارسال می کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا