گوناگون

ازدواج و خانواده آیت بزرگ الهی است/ ابراز محبت را یاد بگیریم

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس بشر دوستی سازمان جوانان هلال احمر ایران 21 خرداد همزمان با ایام شعبانیه و هفته جوان با حضور دبیر کل جمعیت هلال احمر معاون ساماندهی وزارت ورزش و رئیس سازمان جوانان هلال احمر و همچنین برگزیدگان جشنواره فیلم و عکس جشنواره بشردوستی برگزار شد.

محمد گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش در این مراسم به موضوع بشردوستی اشاره کرد و گفت: بشردوستی در ادبیات جدید روانشناسی در حوزه اخلاق و مطالب تربیتی مطرح شده و نیز در دو سال اخیر به جنبه مثبت توجه کرده‌اند و انسانیت را جزء شش فضیلت بزرگ انسان‌ها قلمداد کرده‌اند.

وی تصریح کرد: از سه هزار سال پیش بررسی شده که شش فضیلت اساسی در انسان وجود دارد که یکی از آنها  انسانیت است.

گلزاری در ادامه با اشاره به این که انسانیت به معنی به غیر خود توجه کردن و بدون داشتن منظوری دیگری را درنظر گرفتن است، گفت: انسانیت سه مؤلفه اصلی عشق، مهربانی و هوش هیجانی دارد. 

معاون ساماندهی امور جوانان و وزارت ورزش در ادامه به تفاوت فضیلت انسانی و عدالت اشاره و تصریح کرد:‌ در فضیلت عدالت به غیر خود به سطح جهانی نگاه می‌کنیم و در فضیلت انسانی به آدم‌های دور و بر توجه می کنیم.

گلزاری افزود: طبق آیه 21 سوره رم خداوند می‌گوید ازدواج خانواده آیت بزرگ الهی است و به فروکشی نمی‌رسد.

 وی گفت: خانواده الهی سه مؤلفه دارد و خانواده محل سکون و آرامش است البته آرامش نتیجه رفع نیازهای اساسی انسان است. پس باید نیازهای اساسی انسان برطرف شود.
 
گلزاری در ادامه به ابراز محبت اشاره و خاطرنشان کرد: ابراز محبت را در ایران یاد نگرفته‌ایم و محبت در دل‌های ما نهفته  است و باید بیان شود.

گفتنی است، در ادامه‌ی مراسم پس از سخنرانی دبیرکل جمعیت هلال احمر از برگزیدگان جشنواره سراسری فیلم و فجر بشردوستی  تقدیر شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا