گوناگون

استاندارد سازی باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا خاکی فیروز ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: مهمترین معضلی که در طرح صلاحیت مطرح است عدم اعتبار گواهی نامه های بین المللی   صادر شده در جهان می باشد.  

وی اظهار داشت: از آذر ماه  سالجاری گواهینامه های این سازمان پس از ارزیابی و هم ترازی به صورت قالب  بین المللی خواهند شد.

رئیس مرکز ملی صلاحیت تایید ایران، گفت: با انعقاد قراردادهای مختلف با کشورهای هدف گواهینامه های این سازمان دارای اعتبار می شوند.

خاکی فیروزبه تعداد آزمایشگاهها دارای گواهی در کشور اشاره کردو یاد آورشد: هم اکنون 380 آزمایشگاه بر اساس استانداردهای 17 هزارو 25 در کشور فعالیت می کنند.

وی  گفت: آزمایشگاه های آزمون و کالیبراسیون بر اساس استانداردهای17 هزار و 25 و شرکت های بازرسی و فنی با توجه به استانداردهای 17 هزار و 20 و نهادهای صدور گواهینامه ها نیز استاندارد 17 هزارو 21 گواهینامه های مربوطه صادر می شود و تمامی آنها دارای اعتبار می باشند موافقت نامه دو جانبه امضاء نکردیم این گواهی نامه در برخی کشور قابل اعتبار نیست ولی در برخی کشورها قابل اعتبار است.

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ، تاکید کرد: استانداردسازی تنها وظیفه سازمان استاندارد نیست بلکه همه اقشار جامعه در امر استاندارد سازی دخیل هستند و جامعه باید به سمت استاندارد سازی برود.

خاکی فیروز یاد آورشد: عزم ملی کشور به سمت استاندارد خواهی باشد و تنها این سازمان قادر نخواهد بود استاندارد را در کشور جاری و ساری کند و ظیفه تکتک مردم است که بر این امر مهم توجه داشته باشند. 

وی همچنین به بازرسی جدی سازمان ملی استاندارد بر تجهیزات شهرها بازی ها اشاره کردو افزود: سازمان ملی استاندارد تنها متولی نظارت بر ایمنی تجهیزات نصب شده در شهربازی ها نیست و دستگاههای دیگر هم دخیل هستند.

رئیس مرکز تایید ملی صلاحیت ایران، تصریح کرد: بازرسان این سازمان بر تجهیزات نصب شده بر شهربازی ها و همچنین  کیفیت آنها نظارت جدی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا