گوناگون

استاندار خراسان رضوی: آماده صدور خدمات فنی-مهندسی به پاکستان هستیم

استاندار خراسان رضوی و نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان در بدو ورود وی به مشهد مقدس، با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان در دیدار با نخست‌وزیر پاکستان ضمن خیر مقدم به وی، از جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در تحولات منطقه و جهان اسلام یاد کرد.

وی با اشاره به سطح مطلوب روابط دو کشور، اظهار کرد: این روابط همواره بر اساس منافع مشترک و احترام متقابل استوار بوده و ما پاکستان را دوست نزدیک خود می‌دانیم.

استاندار خراسان رضوی به اهتمام دولت تدبیر و امید بر توسعه روابط در سطوح مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی با کشورهای مسلمان و به ویژه همسایگان اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت در راستای تحکیم و ارتقای روابط بین دو کشور استفاده کنیم.

رشیدیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مزیت‌های منحصر به فرد خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: این استان به لحاظ جمعیت و وسعت جزو استان‌های مهم و پهناور کشور به شمار می‌رود و با اقتصادی قوی دارای ظرفیت‌های فراوانی در حوزه‌های گردشگری، صنعت، معدن و کشاورزی است.

وی از وجود بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) به عنوان عظیم‌ترین ظرفیت فرهنگی کشور یاد کرد و گفت: مشهد مقدس خاستگاه شیعیان جهان و کانون توجه مشتاقان اهل بیت عصمت و طهارت است و این فرصت مهم باعث شده که ما سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر از اقصی نقاط ایران و جهان باشیم که 1.5 میلیون نفر آن‌ها را زائران خارجی تشکیل می دهند.

استاندار خراسان رضوی وجود نیروهای متخصص و توانمند را از دیگر مزیت‌های استان برشمرد و تصریح کرد: آماده صدور خدمات فنی و مهندسی و انتقال تجارب، به کشور پاکستان هستیم.

رشیدیان با تاکید بر توسعه همه جانبه روابط تجاری، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی با کشورپاکستان، از آمادگی استان برای استقبال و حضور زائران، گردشگران و سرمایه گذاران در حوزه‌های مختلف، خبر داد.

محمد نواز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضورش در مشهد و مثبت ارزیابی کردن نتایج سفرش به جمهوری اسلامی ایران، خواستار توسعه مبادلات اقتصادی با استان خراسان رضوی در تمامی حوز‌ه‌ها شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا