گوناگون

استاندار سیستان و بلوچستان: ترویج عدالت خواهی مانع قانون گریزی در جامعه می شود

81216820 5788054

به گزارش ایرنا، ˈعلی اوسط هاشمیˈ روز پنجشنبه در همایش گرامیداشت هفته قوه قضاییه و شهدای هفتم تیر در زاهدان با تاکید بر اینکه نگاه شهید بهشتی به عدالت رفتار کردن با مردم بود، افزود: تمام مسوولان در کنار دستگاه قضا وظیفه دارند برای جلوگیری از زیاده خواهی، خود محوری و ناهنجاری های اجتماعی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تلاش دشمنان کمرنگ کردن جایگاه اندیشه های بلند شهید بهشتی در جامعه است اظهار داشت: آهنگ خطبه های کوبنده شهید بهشتی هنوز طنین انداز است و نقش اندیشه های بلند ایشان برای خلق جهانی زیبا و عاری از بی عدالتی در ذهن همه عدالت خواهان حک شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید راه را برای هر گونه بی اخلاقی و خارج شدن از ادب در جامعه تنگ و از اخلاق با حکمت و عادلانه مد نظر شهید بهشتی صیانت کرد.

هاشمی گفت: امروزه باید سیاست همه مسوولان تلاش برای تبدیل کردن دشمنان به مخالفان قانونی و مخالفان قانونی به دوستان منتقد باشد و از نقد به معنای آینه هم بودن استقبال کنند.

وی افزود: فراهم کردن زمینه برای توبه و اعطای امان نامه به افراد فریب خورد مهمترین رویکرد امروز سیستان و بلوچستان است و در این راستا در شورای تامین استان خردادماه امسال با بررسی پرونده تعدادی از متخلفان نادم برای 24 نفر از این خاطیان امان نامه صادر شده است و به آغوش جامعه و خانواده خود بازگشته اند.

رییس کل دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: برخورد با نگاه رافت و عطوفت با مردم و برخورد شدید با خاطیانی که به نوامیس مردم تعرض و امنیت را در جامعه مختل می کنند مهمترین وظیفه دستگاه قضا است.

حجت الاسلام ˈابراهیم حمیدیˈ افزود: تامین امنیت روانی مردم در اولویت نخست دستگاه قضایی در سیستان و بلوچستان است و قضات به این مساله توجه ویژه دارند و آنچه که مصلحت جامعه است را در احکام و تصمیم گیری ها لحاظ خواهند کرد.

به گزارش ایرنا، شماری از فعالان دستگاه قضا سیستان و بلوچستان در این همایش که در سرسرای اجتماعات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان برگزار شد، مورد تجلیل قرار گرفتند. ک/2

7307 / 653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا