گوناگون

استاندار فارس: از ظرفیت عظیم فارسیان خارج کشور در توسعه استان استفاده شود

81228278 5807552

به گزارش ایرنا، سیدمحمد احمدی یکشنبه شب در نخستین جلسه شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور افزود: استان فارس به لحاظ تعداد ایرانیان مقیم خارج از کشور به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس در رتبه های اول کشور قرار دارد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در فارس اظهار کرد: شوراهای استانی امور ایرانیان خارج از کشور بستر قانونی مناسبی برای حل و فصل مشکلات فارسیان مقیم کشورهای خارجی است که در راستای رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب و دستور رییس جمهوری اسلامی ایران مبنی بر رسیدگی جدی به امور ایرانیان خارج از کشور شکل گرفته است.

احمدی گفت: تشکیل شوراهای استانی امور ایرانیان خارج از کشور با رویکرد خدمت محور و فرصت محور در دولت تدبیر و امید فرصت مناسبی برای رفع مسائل و مشکلات و استفاده از توانمندی های ایرانیان مقیم خارج فراهم کرده است.

استاندار فارس اظهار کرد: برنامه ریزی به منظور ارائه خدمات بهینه و بسترسازی برای بهره گیری از توانمدی های تخصصی، علمی، فناوری و اقتصادی ایرانیان مقیم خارج از مهم ترین اهداف تشکیل شوراهای استانی امور ایرانیان خارج از کشور است.

* معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری دبیر شورای امور فارسیان مقیم خارج شد

احمدی با تاکید بر تلاش مجموعه مدیران استانی در جهت فعالیت پویا و مستمر شورای امور ایرانیان خارج از کشور در فارس تصریح کرد: دبیرخانه شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور در حوزه معاونت برنامه ریزی و اشتغال استانداری تشکیل شده است.

وی ادامه داد: این شورا متشکل از چهار کمیته کاری با عناوین کمیته اقتصادی و بازرگانی، کمیته علمی و آموزشی، کمیته حقوقی و کنسولی و کمیته فرهنگی و رسانه ای که مسوولیت هر یک از این کمیته ها بر عهده یکی از دستگاه های استانی است، تشکیل شده و با توجه به اهمیت موضوع دبیری این شورا بر عهده معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری قرار گرفته است.

استاندار فارس همچنین دبیر، مسوولان و اعضای شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور را موظف کرد برنامه ریزی لازم به منظور تشکیل منظم و منسجم جلسات شورا و کمیته های زیر مجموعه این شورا را به عمل آورده و مصوبات را تا اجرای کامل پیگیری کنند.

در این جلسه ساسان تاجگردون معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس به عنوان دبیر شورای امور فارسیان مقیم خارج معرفی شد.

همچنین رییس دانشگاه شیراز به عنوان مسوول کمیته علمی و آموزشی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان مسوول کمیته اقتصادی و بازرگانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به عنوان مسوول کمیته فرهنگی و رسانه ای و رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس به عنوان مسوول کمیته حقوقی و کنسولی شورای استانی امور ایرانیان خارج از کشور در فارس معرفی شدند. ک/2

2026/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا