گوناگون

استان زنجان مي تواند موتور محركه ساير مناطق كشور باشد

به گزارش خبرنگار مهر، جمشيد انصاري ظهر جهارشنبه در آيين استقبال مردمي از رييس جمهور و هيئت همراه در مجموعه ورزشی کارگران اظهار كرد: مردم زنجان همواره از مدافعان حريم اسلام و ولايت بوده اند و در دفاع از استقلال و تحكيم مواضع حقه تشيع و شكل گيري و پيروزي انقلاب اسلامي و پاسداري از ارزش هاي برآمده از آن اثرگذار بوده اند و به حق شايسته عنوان غواصان دريادل هستند.

وي ضمن گراميداشت مقدم رياست جمهوري به پايتخت شور و شعور حسيني ابراز كرد: اين سفر فرصتي براي مردم است تا زمينه تحرك بيشتر در توسعه و شكوفايي ظرفيت هاي استان فراهم گردد.

استاندار زنجان با اشاره به ظرفيت هاي موجود در بخش كشاورزي، صنعت و خدمات استان زنجان اظهار كرد: استان زنجان از ذخاير مواد معدني، آب و خاك، منابع ارزشمند نيروي انساني و پيشينه قوي فرهنگي برخوردار است و مي تواند سهمي فراتر از اكنون در اقتصاد ملي كشور داشته باشد.

انصاري افزود: حضور رييس جمهوري در زنجان پس از سه روز نزول مدوام باران رحمت  الهي از مصاديق بركت و رحمت الهي است.

وي  ادامه داد: پس از روي كار آمدن دولت تدبير و اميد برنامه ها و سياست هاي آن در دولت پيگيري شد و بر اساس تحليل وضعيت صنعت معدن، كشاورزي، گردشگري و عمران شهري برنامه هايي در دستور كار قرار گرفت.

استاندار زنجان گفت: با تحليل اين ظرفيت ها ضمن تدوين برنامه ها و راهبردهاي خود توانستيم در سه بخش با بازنگري در برنامه هاي خود به آن غنا بخشيده و با رعايت مسايل زيست محيطي  رويكردهاي جديدي نيز مد نظر داشته باشيم.

انصاري تاكيد كرد: استان زنجان مي تواند قطب بالنده صنعت برق،اي تي و الكترونيك كشور باشد همچنين با اتكا به زير ساخت هاي ارتباطي و دو خطه كردن راه آهن زنجان- تهران و ديگر خطوط، مركز نگهداري، بازتوزيع و صادرات كالا باشد.

وي افزود: استان زنجان با اندك سرمايه گذاري در بخش زيرساخت هاي گردشگري با توجه به مواهب ارزشمن طبيعي مي تواند رونق گردشگري را شاهد باشد.

استاندار زنجان با بيان اينكه زنجان مي تواند قطب علمي و صنعتي كشور باشد، تصريح كرد: اميدواريم با تصميمات جديد به افق هاي جديدي دست يابيم كه موجب اميدواري مردم شود.

انصاري سخنان خود را در جمع مردم و در حضور رييس جموهور و هيئت همراه با شعري از حافظ به اين مضمون به پايان رساند: “ما بدان مقصد عالي نتوانيم رسيد هم مگر پيش نهد لطف شما گامي چند”

در این مراسم مردم و زنجان باشور و شعف وصف ناشدني شعار “زنجاني بير كلام روحاني والسلام” را به زبان تركي تكرار مي كردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا