گوناگون

استعلام از آیکان درباره حکم دادگاه علیه «IR»

رئیس مرکز ثبت دامنه‌های دات آی ‌آر اظهار داشت: صحت و سقم اخبار منتشرشده از منابع صهیونیست‌ها درخصوص ضبط IR و IP آدرس‌های ایران از آیکان استعلام شده و هنوز جوابی در تایید این اخبار ارسال نشده است.

 اخیرا منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که یک شرکت اسرائیلی از دادگاهی در آمریکا درخواست کرده با توجه به اینکه IP آدرس‌ها جزء مایملک آمریکا هستند و ایران می‌تواند از آنها درآمد حاصل کند؛ آمریکا باید IR و IPآدرس‌ها را ضبط کند و درآمد حاصل از آنها را به بازماندگان قربانیان حوادث تروریستی بدهد. در پی این درخواست یک دادگاه آمریکایی این حکم را صادر کرده است.

علیرضا صالح در این‌ مورد به خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس گفت: هم‌اکنون در حال پرس و جو برای اطلاع از صحت و سقم اصل این خبر هستیم و بعد از آن مشخص می‌شود که این خبر چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد.

رییس مرکز ثبت دامنه‌های نقطه آی ‌آر پژوهشگاه دانش‌های بنیادین با بیان اینکه تا به حال چنین موردی سابقه نداشته، اظهار داشت: آیکان با اینکه در کشور آمریکاست اما تلاش دارد که مجری قوانین بین‌المللی باشد و این موضوع برایش مهم است. روال کار آیکان این است که یک سازمان بی‌طرف باشد و قوانین بین‌المللی را اجرا کند.

وی با بیان اینکه مرکز ثبت دامنه‌های نقطه آی ‌آر با آیکان در ارتباط مستقیم است، تصریح کرد: آیکان یک سازمان چند‌ ذینفعی است و گروه‌های مختلفی ذ‌ینفع اینترنت هستند که از هر گروه ارتباط مستقیم با آیکان وجود دارد. از دو روز گذشته مذاکره با آیکان در این خصوص آغاز شده است که احتمالا تا فردا نتیجه مشخص می‌شود.

صالح یادآور شد: تا روز جمعه اجلاس عمومی آیکان برقرار بوده و شنبه و یکشنبه تعطیلات است و احتمالا دوشنبه می‌توانیم نتیجه را مطلع شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا