گوناگون

استفاده از فن آوریهای نوین نیاز بخش کشاورزی آذربایجان غربی است

81203916 5765534

حجت الاسلام سید مهدی قریشی در این پیام که روز دوشنبه منتشر شده است افزود: متاسفانه بخش عظیمی از کشاورزی استان خرده مالکی بوده و بیشتر بر پایه روش سنتی مدیریت می شود و این موضوع نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی دهی مناسب به روال روز جامعه دارد.

وی اظهار کرد: در این راستا باید تحقیقاتی که در دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در زمینه کشاورزی انجام می شود توسط بخشهای اجرایی و نظارتی به سمت اجرا و عملیاتی شدن پیش برود.

حجت الاسلام قریشی در این پیام آورده است: اقتصاد استان آذربایجان غربی بر محور کشاورزی استوار است هر چقدر بخش کشاورزی کارآمدتر باشد بهتر می تواند به وظایف خود عمل کند و در افزایش قدرت تولید و توسعه اقتصادی استان نقش مهمی را ایفا کند.

این پیام افزوده است: بخش کشاورزی مهمترین بخش اقتصادی کشورهای در حال توسعه است که تاثیر این بخش در توسعه اقتصادی استان ما نیز انکارناپذیر است.

حجت الاسلام قریشی افزود: تولید، ایجاد اشتغال مولد واقعی، تامین امنیت غذایی و تامین مواد اولیه برای بخش بزرگی از صنعت و فراهم سازی زمینه برای رشد آن از مهمترین رسالتهایی است که بخش کشاورزی برعهده دارد.

وی در این پیام با اشاره به وظایف کشاورزان گفت: بخش کشاورزی با بالا بردن سطح محصولات خود قادر است برای کالاهای صنعتی تقاضا ایجاد کند و می تواند پس انداز لازم را جهت سرمایه گذاری های صنعتی فراهم سازد.

وی افزود: بخش کشاورزی می تواند با تهیه کالاهای صادراتی جهت خرید کالاهای سرمایه ای و غیره ارز لازم را فراهم سازد و کشاورزی می تواند به جای قرضهای خارجی مالیات به دولت بدهد.

امام جمعه ارومیه در بخشی دیگر از پیام می گوید: بخش کشاورزی می تواند مواد غذایی کارگران صنعتی را تامین کند و همچنین کشاورزی نقش مهمی در تشکیل سرمایه دارد، بنابراین هر قدر کشاورزی کارآمدتر باشد بهتر می تواند این وظایف متفاوت را انجام دهد و افزایش قدرت تولید در کشاورزی می تواند در توسعه اقتصادی نقش اساسی ایفا کند.

35 درصد مردم آذربایجان غربی به کار کشاورزی مشغول هستند و این استان با دارا بودن یک میلیون هکتار اراضی قابل کشت از استان های برتر کشور در تولیدات کشاورزی است.

سالانه 750 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان غربی زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود که نتیجه آن تولید افزون بر شش میلیون تن انواع محصولات کشاورزی است.

7125/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا