گوناگون

اصناف غیرمجاز اصفهان ساماندهی شوند/ به ازای هر 20 نفر یک واحد صنفی در اصفهان وجود دارد

به گزارش خبرنگار مهر، رسول زرگرپور ظهر امروز در نشستی با روسای اصناف و اتحادیه های استان اصفهان ضمن تبریک روز اصناف و دهه ی صنعت با اشاره به اینکه سه میلیون صنف در سراسر کشور وجود دارد، افزود: البته متاسفانه آمار دقیقی از اصناف در دسترس نیست و این را می توان به عنوان یک ضعف تلقی کرد.

وی اصناف را مجموعه ای مردم نهاد دانست و با بیان اینکه بحث پیگیری امورات اجرایی اصناف بر عهده مسئولان خود اصناف است و ارگان های دولتی هیچ گونه توان دخالت در امور آنها را ندارند، افزود: در این راستا استانداری فقط وظیفه نظارت بر فعالیت اصناف را دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به برخی از اعتراضات و تجمعات اصناف اصفهان در چند ماه گذشته در راستای اعتراض به مالیات بر ارزش افزوده از اصناف نیز گفت: بنده نیز اعتقاد دارم قانون وضع شده و نحوه اجرای آن در خصوص مالیات بر ارزش افزوده دچار اشکالاتی است که البته می توان در نحوه اجرای آن تجدید نظر کرد.

وی پیگیری مشکلات اصناف را وظیفه ی روسای اصناف دانست و بیان داشت: روسای اصناف باید مطالبات معقولانه و به حق اعضای صنف خود را مورد توجه قرار دهند و پیگیر آنها باشند.

زرگر پور با بیان اینکه اصناف باید تا قبل از رسیدن کارد به استخوانشان مشکلاتشان را با بدنه حاکمیت و به ویژه استانداری در استان مطرح کنند، ادامه داد: اصناف باید توجه داشته باشند که بستن مغازه و خاموش کردن چراغ به منظور اعتراض و حل مشکل در شان اصناف استان اصفهان نیست.

 وی با بیان اینکه روابط استانداری با بدنه اصناف استان و با توجه به سیاست های دولت تدبیر و امید فقط حول محور اقتصاد است و هیچگونه جنبه سیاسی ای ندارد، افزود: ورود دستگاه های اقتصادی و به ویژه اصناف به مباحث سیاسی همانند ریختن سم در ظرف غذاست و جز آسیب عاقبت دیگری را ندارد.

استاندار اصفهان با انتقاد از عدم دسترسی به آمار دقیق اصناف کشور و به ویژه استان اصفهان گفت: چرا نباید آمار دقیقی از اصناف در دسترس باشد در حالی که در حال حاضر با استفاده از سامانه های الکترونیکی به راحتی می توان به آمار دقیق دسترسی پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت تمام اصناف موجود در سطح شهر اصفهان بر عهده روسای اصناف است، ادامه داد: در این راستا ضروری است که روسای اصناف استان اصفهان نسبت به شناسایی و ارایه آمار اصناف زیر مجموعه خود اقدام کنند.

زرگرپور به آمار بالای اصناف در استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری اشاره کرد و بیان داشت: مطابق با آمار کشوری به ازای هر 40 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و این در حالی است که در استان اصفهان به ازای هر 20 نفر یک واحد صنفی وجود دارد و این آمار بیانگر نیاز رسیدگی به بیشتر به وضعیت اصناف است.

وی با بیان اینکه ساماندهی صنوف غیرمجاز باید در دستور کار اتاق اصناف استان اصفهان قرار گیرد، تصریح کرد: اصلا ما قصد بیکار کردن کسی را نداریم ولی می خواهیم که واحدهای صنفی استان اصفهان تعیین تکلیف شوند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصناف باید تنظیم بازار را در دست بگیرند، افزود: در این راستا ضروری است اصناف نسبت به حل مشکلاتشان با درایت بهتری وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه خاموش کردن چراغ و بستن مغازه در اعتراض به حل مشکلات در شان اصناف اصفهان نیست، ادامه داد: در خصوص قانون مالیات بر ارزش افزوده باید بگویم که اصل قانون مالیات بر ارزش افزوده و همچنین نحوه اجرای آن دچار مشکل است.

زرگرپور اضافه کرد: البته می توان در نحوه اجرای این قانون تغییراتی را اعمال کرد.

زرگرپور در خصوص تعیین رئیس اتاق اصناف و برخی اعتراضات وارد شده نسبت به این انتخابات گفت: انتخاب رئیس اصناف به دستور رئیس اتاق اصناف کشور اتفاق می افتد و جنبه حقوقی دارد و از جنبه حقوقی باید مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا