گوناگون

افت و خیزهای فراوان در بازار بورس / امید بورسی ها افزایش یافت

2421018 195 همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص هفته‌ی گذشته‌ی بازار بورس بیان کرد: با انجام یک‌سری تلاش‌های مداوم توسط فعالان بازار سرمایه، و ملاقات 4 وزیر با شورای بورس و همچنین دیدار رئیس بورس با مجلس شرایط بازار تا حدودی مساعد شده است.  
 
وی در خصوص عوامل کمک‌کننده به بازار سرمایه گفت: با اجرای طرح آزادسازی قیمت گاز پتروشیمی و کاهش 24 درصدی نرخ این کالا به بازار کمک بسزایی انجام شد.
 
کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار داشت: با توجه به عوامل فوق بازار سرمایه با وجود افت و خیزهای فراوان هفته‌ی امیدوارانه‌ای را پشت سر گذاشت و در انتظار شرایط بهتر به‌سر می‌برد.
 
دارابی در خصوص تاثیر مذاکرات اتمی بر بازار سرمایه گفت: جریان مذاکرات اتمی هنوز ادامه دارد و این امر می‌تواند تحولات امیدوار کننده‌ای را در بازار سرمایه به‌وجود آورد.
 
وی در خصوص آزادسازی نرخ مواد پتروشیمی در بورس کالا بیان کرد: دولت حرکت خوبی را انجام داده و باعث شده سود از دست دلال ها خارج شود و دلالی و دلال‌بازی در این بازار از بین برود.
 
کارشناس بازار سرمایه در این خصوص ادامه داد: آزادسازی نرخ مواد پتروشیمی نه‌تنها باعث بالا رفتن قیمت‌ها نشده بلکه توانسته قیمت‌ها را در حاشیه بازار نگه‌دارد.
 
دارابی در پایان در خصوص توزیع مواد پتروشیمی با نرخ آزاد گفت: ازادسازی نرخ باعث کوتاه شدن دست  دلالان از توزیع مواد پتروشیمی با نرخ دولتی شده و توانسته قیمت‌ها را در سطح معقولی در بازار سرمایه نگه‌دارد.
انتهای پیام/   

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا