گوناگون

افراد گرفتار در دام اعتياد هزينه های بسیاری براي كشور دارند/افزایش 22 درصدی کشف مواد مخدر در هرمزگان

به گزارش خبرنگار مهر، جاسم جادري بعد از ظهر یکشنبه در آئين تجليل از فعالان مبارزه با مواد مخدر در استان هرمزگان با تبريك حلول ماه مبارك رمضان، عنوان كرد: كشور ما با مشكل بزرگي به نام مواد مخدر مواجه است و در طول 35 سال گذشته و پس از پيروزي انقلاب اسلامي هيچ كشوري به اندازه ايران اسلامي در راستاي مبارزه با مواد مخدر فرزندان خود را تقديم نكرده اند.

وي ادامه داد: در اين مدت كشور ما چهار هزار شهيد و 12 هزار مجروح در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقديم كرده است كه شايد مقصد بسياري از اين مواد كشور ما نبوده و ساير كشورها نيز مقصد قاچاقچيان بوده اما با اين وجود ما نيروهاي خود را فدا كرده ايم.

استاندار هرمزگان با بيان اينكه هرمزگان در خط مقدم جبهه مبارزه با قاچاق مواد مخدر قرار دارد، افزود: در همين سال 93 تا كنون دو نفر از جوانان در نيروهاي انتظامي و مرزباني استان هرمزگان كه از بهترين نيروها بودند، در راه مبارزه با مواد مخدر به شهادت رسيده اند و نهادهاي مسئول در اين بخش تمام تلاش خود را انجام مي دهند تا جوانان در دام اعتياد گرفتار نشوند.

جادري تصريح كرد: هر فرد گرفتار در دام اعتياد، هزينه ها و مشكلات بسياري را براي خانواده خود و جامعه و كشور به همراه دارد و قاچاقچيان مواد مخدر به دنبال گرفتن هويت و جان و مال ما هستند.

وي با تاكيد بر اينكه مبارزه قاطع و همه جانبه با مواد مخدر نيازمند عزم ملي است، اظهار داشت: در اين زمينه بايد زمينه سازي و برنامه ريزي مناسبي داشته باشيم و با وجود تمامي كمبود امكانات در اين بخش، ميزان كشفيات مواد مخدر در سال 92 در استان هرمزگان نسبت به سال 91 پيشرفت قابل توجهي داشت.

نماينده عالي دولت در استان هرمزگان اضافه كرد: در سال 91 ميزان كشفيات مواد مخدر در هرمزگان 85 تن بود كه اين رقم با رشدي 22 درصدي به 101 تن در سال 92 رسيد.

جادري خاطرنشان كرد: فعاليت هاي شوراي هماهنگي مواد مخدر استان نيز بهتر شده و استان هرمزگان در زمينه اجرا و تامين نظرات و برنامه هاي وزير كشور در بخش مبارزه با مواد مخدر، رتبه نخست را در كشور كسب كرده است.

شايان ذكر است؛ در اين مراسم از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر در استان هرمزگان تقدير شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا