گوناگون

امام جمعه اصفهان بر بهره وری از قابلیتهای ماهواره و رسانه تاکید کرد

81149482 5669547

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان، آیت الله ˈسید یوسف طباطبایی نژادˈ در سخنانی در هفتمین همایش هم اندیشی معاونین تهذیب حوزه های علمیه سراسر کشور به میزبانی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان افزود: رسانه بخودی خود نه نعمت است و نه نقمت، اما چنانچه این ابزارها در دست آدم بی منطق و بی عقل قرار گیرد خطرناک است اما.

اگر در اختیار آدم های عاقل و با تدبیر قرار گیرد که بتواند از آن بهره ببرد بهترین نعمت محسوب می شود.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: امروز بهترین فرصت برای گسترش مکتب اهل بیت (ع) است ، ابزارهای ارتباط جمعی همچون ماهواره ها ، رسانه ها و اینترنت بد نیستند بلکه استفاده نا صحیح ازآنها بد است.

وی گفت: ما چنانچه بر اساس منطق و عقل حرکت کنیم می توانیم از همین ابزارها به بهترین نحو ممکن در راستای منافع اسلام و نظام در جهان استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: البته این بدان معنا نیست که نباید از زمینه های انحراف و گمراهی جلوگیری شود، اما باید به سمت ورود جدی و فعالیت در فضای مجازی برویم و با توسعه و نشر مفاهیم و آموزه های دینی همچون ارائه کتاب های دینی و مذهبی لازم برای روحانیون جهان اسلام از این ظرفیت بهترین بهره را ببریم.

امام جمعه اصفهان اظهار کرد: باید همه اساتید، اخلاقی باشند زیرا منش، روش و سیره گفتاری و رفتاری اساتید بر مبنای اصول اخلاقی بهترین شیوه برای اخلاقی شدن طلاب و روحانیون و حوزه های علمیه است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: بر اساس روایات و احادیث چنانچه فردی کار خیر و عمل صالحی به کسی تعلیم دهد تا زمانی که فرد متعلم آن کار خیر و صالح را در دنیا انجام دهد برای فرد تعلیم دهنده و معلم اصلی ثواب نوشته می شود.

وی افزود: یکی از کارهای عظیم و بزرگ حوزه های علمیه اهتمام به تهذیب، هدایت و راهنمایی است، تهذیب و اخلاق به نوعی زیربنای حوزه های علمیه در کشور است.

مدیر حوزه های علمیه استان اصفهان اظهار کرد: تکریم و تجلیل اساتید حوزوی به اخلاقی بودن و اخلاقی رفتار کردن وظیفه مسئولان و معاونین تهذیب است.

وی یادآور شد: فرهنگ مدنظر رهبری یعنی اصلاح سبک زندگی، یعنی دوری از اسراف و خارج نشدن از طلبگی ، ما روحانیون و طلبه ها وظیفه داریم از ورود فرهنگ غلط به مبانی دینی و اجتماعی اسلام جلوگیری نماییم.

8114 / 556/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا