گوناگون

امام جمعه گرگان: امام زمان (عج) اهداف کلی پیامبران را محقق خواهد کرد

81199354 5757647

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت اله ˈسیدکاظم نورمفیدیˈ در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته گرگان افزود: در آیات قرآنی آمده است که پروردگار همه پیامبران و پیامبر اسلام را فرستاد تا توحید و دین یگانه اسلام را در همه جهان گسترش دهند.

به گفته وی، اما این که چه کسی دین اسلام را گسترش دهد در روایات اسلامی آمده و او حضرت مهدی (عج) است که روایات مربوط به ایشان جزو روایات متواتر است حتی در میان اهل سنت، ˈابن تیمیهˈ هم روایات ایشان را متواتر می داند و اصلاً هیچ منصفی در مورد روایات ایشان خدشه وارد نکرده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: همه انبیاء دارای اهداف مشخصی از جمله تحقق توحید حقیقی، گسترش عدالت اجتماعی، ترویج اخلاق فاضله، بالا بردن اندیشه و شکوفایی استعدادهای انسانی بودند که امام زمان این اهداف را به طور کامل محقق خواهد کرد.

آیت اله نورمفیدی با اشاره به رشد علمی و عقلی بشر در دوره آخرالزمان افزود: در روایات اسلامی آمده است که در دوران حکومت حضرت مهدی (عج) حکمت آن قدر رشد می باید که همه حکیم شده حتی بانوانی که خانه دار هستند تا اندازه ای رشد علمی و عقلی پیدا می کنند که بر اساس کتاب الهی به قضاوت می پردازند.

وی تأکید کرد: از حضرت امام باقر (ع) آمده است وقتی مهدی (عج) می آید همه مردم در اقصی نقاط دنیا ایشان را می بینند و با او حرف می زنند در حالی که ایشان در مکه حضور دارند با اصحاب و یارانش و مردم حرف می زنند، رشد تکنولوژی های ارتباطی تحقق این روایت را عینی کرده است.

نماینده ولی ‏فقیه در استان گلستان به صفات و ویژگی های منتظران واقعی امام زمان (عج) نیز اشاره کرد و گفت: هر که با معرفت تر و آگاه تر باشد به عبارت دیگر هر فردی که توسعه یافته تر باشد او منتظر واقعی حضرت مهدی (عج) است اما این که برخی حرف های کوچه بازاری می زنند این ها ربطی به امام زمان ندارد، معنای واقعی منتظران واقعی آمده که بر اساس آن حضرت امام (ره) که تجسم واقعی توحید و خداپرستی بود منتظر واقعی حضرت مهدی (عج) بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خطبه دوم با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: وزارت اطلاعات از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی که تشکیل شد در همه عرصه های نظام و انقلاب حضور داشته و توطئه های دشمنان را خنثی کرده و شهدای بسیاری را تقدیم نظام کرده است.

وی ادامه داد: توطئه هایی که از بمب هایی که بر سر مردم ریخته می شود هم بدتر است از جمله جنایاتی که در عراق و سوریه در جریان است در واقع توطئه های شیاطین است همان هایی که دارند جهان را بر هم می ریزند و می خواهند آتش جنگ به همه جا کشیده شود.

آیت اله نورمفیدی هم چنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام آمد و یک نظام دینی را پایه ریزی کرد که با همه نظام های مرسوم جهان متفاوت بود اما متأسفانه برخی فکر می کنند امام جمهوریت را از غرب گرفته و به این نظام سنجاق کرده است در حالی که جمهوریت و این که مردم همه کاره هستند از متن اسلام آمده است در همین زمینه حضرت امام و مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده اند که مردم در حکومت اسلامی همه کاره هستند.

وی یادآور شد: برخی که این حرف ها را می زنند که مردم در حکومت اسلامی هیچ کاره هستند جزو انحرافات است و درک درستی از اسلام و حکومت دینی ندارند هم چنان که حکومت مطلوب آن هایی که حکومت های غربی است در اشتباه هستند و اسلام را کوچک می شمارند.

وی در بخش دیگری از این خطبه ضمن گرامیداشت روز جهاد کشاورزی اضافه کرد: در امر کشاورزی بایستی به مسائل زیربنایی و اساسی نظیر حفظ آب و خاک، حذف سموم دفع آفات نباتی و … پرداخته شود و تنها به مسایل کوچکی مثل تأمین سموم دفع آفات نباتی معطوف نشود.

خطیب نماز جمعه گرگان به اهمیت بهداشت نیز اشاره کرد و افزود: رعایت مسائل بهداشتی در اسلام بسیار مورد تأکید است تا حدی که پیامبر اسلام در بستر بیماری نیز از مسواک زدن و رعایت مسائل بهداشتی غافل نبودند.

7467/602

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا