گوناگون

انتقاد از کم توجهی به ترویج فرهنگ دینی در مقایسه با بازی های جام جهانی/جنایات داعش برای خاموشی بیداری اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته کرج در جمع نمازگزاران با گرامیداشت ولادت منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) گفت: بعثت همه انبیا مقدمه ظهور مهدی موعود (عج) بوده است و وقتی امام ظهور کند همه ظرفیت های وجودی انسان ها شکوفا می شود.

فقر فرهنگی و فکری با ظهور امام عصر (عج) از میان خواهد رفت

حسینی همدانی در ادامه تاکید کرد: فکر و اندیشه در زمان ظهور مهدی (عج) گسترش پیدا می کند و تمدنی بر اساس عدالت به وجود خواهد آمد.

امام جمعه کرج تصریح کرد: جامعه اسلامی باید ویژگی ها و مشخصات ظهور را تحقق ببخشد وقتی زمان ظهور فرا برسد سطح آگاهی مردم گسترش پیدا کرده و فقر فرهنگی و فکری از میان خواهد رفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: ویژگی منتظران رعایت تقوا و پارسای است و منتظران باید برای ظهور امام عصر کیفیت جامعه اسلامی را به حد اعلا برسانند.

وی با اشاره به اینکه منتظران باید امید و برنامه داشته باشند، بیان کرد: باید قابلیت جامعه و خودمان را بالا ببریم چرا که دوران انتظار طبق احادیث و روایات دوران سختی خواهد بود و یکی از آزامایشات سخت این دوران برقراری حکومت الهی در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآور شد: منتظران واقعی باید تلاش کنند که احکام الهی در جامعه حاکم شود.

حسینی همدانی با اشاره به اشاعه فرهنگ دینی در جامعه، با بیان این مطلب اظهار داشت: در حال حاضر آنقدر که به جام جهانی بها داده می شود به توسعه فرهنگ دینی در جامعه بها داده نمی شود.

برگزاری زمان امتحانات محصلان نیز تحت تاثیر بازی های جام جهانی است

وی افزود: در شرایط کنونی همه برنامه های صدا و سیما تحت تاثیر بازی های جام جهانی است و زمان پخش برنامه های دیگر نیز به خاطر پخش زنده بازی ها تغییر کرده است و کار به جایی رسیده است که زمان برگزاری امتحانات محصلان نیز تحت تاثیر بازی های جام جهانی قرار گرفته است.

این مسئول با اشاره به اینکه رنگ و بوی جامعه در این روزها تحت تاثیر جام جهانی تغییر کرده است این سوال را مطرح کرد: آیا انقدر که در تبلیغات و برنامه های صدا و سیما به بازی های جام جهانی اهمیت داده می شود به اشاعه فرهنگ دینی هم اهمیت داده شده است؟

امام جمعه کرج در ادامه یادآور شد: ما با ورزش مخالف نیستیم ولی هر چیزی بر سر جای خودش دارای اهمیت است نمی شود در یک برهه از زمان آنقدر به یک مسئله پرداخت که ذهن ها از مسائل دیگر غافل شود.

حسینی همدانی تاکید کرد: جامعه مهدوی باید جامعه اخلاق مدار باشد، باید به مسائل دینی و گسترش فرهنگ مذهبی در جامعه اهمیت داده شود، نه اینکه اگر کسی اعتراض کرد به او بگویند که در عصر حجر زندگی می کنید.

وی تصریح کرد: طبق قرآن، روایات ائمه اطهار، احادیث و احکام دین با ترویج گناه مخالفیم و با دستگاهای دولتی و غیر دولتی که بر خلاف قانون و شرع عمل کنند مخالفت می کنیم.

جنایات داعش در سوریه و عراق برای خاموشی بیداری اسلامی است

وی در ادامه توضیح داد: با توجه به برخی روایات امام زمان (عج) غایب نیست بلکه ما غایبیم و اگر حجاب دور خودمان را برداریم و سطح آگاهی خودمان را ارتقاء دهیم امام عصر را خواهیم دید.

حسینی همدانی در ادامه با اشاره به روز سربازان گمنام امام زمان، اضافه کرد: این روز را به همه سربازان گمنام امام زمان (عج) که برای آرامش و اتحاد این کشور تلاش می کنند تبریک می گوییم و از خداوند برایشان عمر با عزت طلب می کنیم.

وی در پایان خطبه دوم با اشاره به تحولات اخیر عراق و جنایات گروه داعش گفت: جنایات داعش در سوریه و عراق برای در هم شکستن بیداری مسلمانان جهان است.

این مسئول تصریح کرد: تا مدتی پیش جنگ میان اعراب بود ولی در حال حاضر جنگ را میان سنی ها و شیعه ها به راه انداخته اند تا با نفاق اسلام را از میان بردارند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار داشت: مجامع بین المللی برای حل این کشمکشش ها وارد شوند و ننگ سکوت را برای خود رقم نزنند چرا که جان مردم بی گناه در خطر است.

حسینی همدانی در پایان گفت: به گروههای تکفیری و داعش اعلام می کنیم اگر دست از جنایات خود برندارند و تجاوزی به حرم اهل بیت کنند مسلمانان جهان ریشه آنها را خواهند خشکاند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا