گوناگون

انتقال200اصله درخت موجود در مسیربزرگراه شهید بروجردی به باغات سطح منطقه

2254461 531به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار منطقه 18 ، مدیر عامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران و نمایندگان رسانه های گروهی، طی تفاهم نامه ای مسئولیت اجرای پروژه بزرگراه 76متری شهیدبروجردی حدفاصل آزاد راه تهران-ساوه تا تقاطع 45 متری بهار در قالب پروژه ای فرا منطقه ای به سازمان مهندسی و عمران شهرداری تهران واگذار شد.

وحید نوروزی شهردار منطقه 18 در حاشیه این مراسم با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی حد فاصل آزاد راه تهران – ساوه تا تقاطع 45 متری بهار به طول 5120 متر و عرض 76 متر با دو مسیر رفت و برگشت 6 خطه طراحی شده است، گفت‌: این بزرگراه از جمله بزرگراه هایی است که علاوه بر رعایت ضوابط فنی‌، موارد زیست محیطی اعم از آلودگی هوا‌، آلودگی صوتی و آب و خاک و ایمنی تردد کاملا در طراحی آن لحاظ شده است‌.

وی با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی دارای دو عملکرد منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای است، تصریح کرد: اتصال ترافیکی برون شهری از جنوب به شمال، غرب و مرکز شهر و در نتیجه کاهش زمان سفر و زمان تلف شده، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و تامین دسترسی به فرودگاه امام خمینی(ره) از کوتاهترین مسیر؛ از جمله عملکردهای فرا منطقه ‌ای این پروژه است.

نوروزی با بیان اینکه بزرگراه شهید بروجردی ممتاز‌ترین و شاخص‌ترین پروژه در تحقق فاصله شمال و جنوب در سال 93 خواهد بود، گفت: اجرای این پروژه از سوی سازمان مهندسی و عمران در مدت زمان تعیین شده، می‌تواند سبب رونق منطقه شود.

شهردار منطقه 18 با اشاره بر اینکه 145 معارض در این پروژه وجود دارد، گفت‌: یک باغ با 200 اصله درخت در مسیر این بزرگراه قرار دارد که به شهروندان و اصحاب رسانه اعلام می‌کنیم تمامی درختان این باغ با حضور رسانه‌های گروهی جابه جا خواهند شد و درختی قطع نمی‌شود.

نوروزی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم حتی یک قطعه درخت در این بزرگراه قطع شود، تاکیدکرد: تمامی درختان در مسیر این پروژه به باغات سطح منطقه منتقل خواهند شد.

وی با تشکر از رسانه های گروهی گفت: با همکاری رسانه های جمعی و توجه شهردار تهران این پروژه در اولویت پروژه های فرا منطقه ای قرار گرفته است.

نوروزی تصریح کرد: بر اساس وعده‌ای که به سازمان املاک داده‌ایم طی سه ماه آینده و در مرداد ماه 93 تملک اراضی را به اتمام خواهیم رساند و از مرداد ماه 93 پروژه به طور کامل تحویل سازمان مهندسی شهر تهران می‌شود که بعد از آن طی یک سال کاری و در مرداد ماه 94 پروژه شهید بروجردی تحویل شهروندان منطقه 18 و البته مردم تهران می‌شود.

در ادامه علی امام مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهرتهران نیز با اشاره به اینکه پروژه شهید بروجردی یکی از شاخص‌ترین پروژه‌هاست که در جنوب شهر تهران به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: طی سال‌های اخیر به همت شهردار پایتخت پروژه‌های عمرانی بسیار در جنوب شهر افتتاح شده که تاثیر بسیار زیادی در کاهش فاصله جنوب و شمال داشته است.

به گفته وی بهره‌برداری از 20 کیلومتر تندروی بزرگراه آزادگان‌، پروژه‌ای عمرانی ملموسی در کاهش شمال و جنوب و دسترسی آسان شهروندان به امکان تردد راحت‌تراست‌.
امام تاکید کرد : پروژه 76 متری شهید بروجردی در کوتاهترین زمان پس از رفع معارضان و طی یکسال کاری به بهره برداری خواهد رسید .
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا