گوناگون

ايران دومين تيم باتجربه گروه F با کاپيتاني خاص

 با نزديک شدن به اين رقابت‌ها رسانه‌هاي مختلف جهان از دريچه‌هاي مختلف به جام جهاني نگريسته و سعي مي‌کنند زواياي پنهان مسابقات را براي مخاطبان خود پوشش داده تا هيچ نکته‌اي مرتبط به جام جهاني از پنهان نماند، البته پرداختن به مسائل آماري اين رقابت‌ها نيز همواره براي مخاطبان جذاب بوده، ضمن اينکه مي‌توان برخي نکات فني را از آن استخراج کرد.

رقابت‌هاي جام جهاني 2014 برزيل از 6 روز ديگر آغاز مي‌شود و تيم ملي کشورمان در چهارمين حضور خود در ادوار اين رقابت‌ها بايد در گروه F رقابت‌ها به مصاف تيم‌هاي نيجريه، آرژانتين و بوسني و هرزگوين برود.

بر همين اساس در مطلبي قصد داريم تيم‌هاي حاضر در گروه F رقابت‌ها را از لحاظ تجربه تيمي (ميانگين تعداد بازي ملي 23 بازيکن معرفي شده براي جام جهاني 2014) مورد ارزيابي قرار دهيم تا در نهايت مشخص شود کدام تيم‌ها از اين لحاظ باتجربه‌ و کم‌تجربه‌تر هستند.

تيم ملي ايران:

23 بازيکن تيم ملي ايران که براي حضور در جام جهاني معرفي شده‌اند در مجموع 687 بازي ملي در کارنامه خود دارند که اين تعداد بازي ملي براي تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل، ميانگين بازي ملي 29،86 را به ثبت مي‌رساند.

در تيم ملي ايران جواد نکونام با 139 بازي ملي بيشترين بازي ملي را انجام داده و جالب اينکه در صورتي که اين بازيکن بتواند 11 بار ديگر پيراهن تيم ملي را در ديدارهاي رسمي بر تن کند، رکورد 149 بازي ملي علي دايي را شکسته و با 150 بازي ملي از اين لحاظ رکورددار فوتبال ايران خواهد شد.

پس از نکونام، سيدجلال حسيني و آندرانيک تيموريان به ترتيب با 84 و 78 بازي ملي در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

در ترکيب تيم ملي تنها چهار بازيکن تعداد بازي ملي بيشتر از 50 ديدار را در کارنامه دارند، هرچند خسرو حيدري و مسعود شجاعي نيز در مرز 50 بازي ملي قرار دارند.

از سوي ديگر دنيل داوري و بختيار رحماني با 4 بازي ملي از اين لحاظ در بين کم‌تجربه ترين بازيکنان ايران قرار دارند، ضمن اينکه هفت بازيکن تيم ملي کمتر از 10 بار تجربه پوشيدن پيراهن تيم ملي را دارند.

نکته قابل توجه اينکه 20 بازيکن تيم ملي (به جز دروازه‌بان‌ها) در مجموع 85 گل براي اين تيم به ثمر رسانده‌اند که ميانگين 4،25 براي تيم ملي ايران از اين لحاظ به ثبت رسيده است.

جواد نکونام در اين زمينه هم با 37 گل زده رکورددار بازيکنان تيم ملي در جام جهاني 2014 برزيل است و کريم انصاري‌فرد و قوچان‌نژاد با 9 گل در رده‌هاي بعدي قرار دارند.

اما نکته نگران‌کننده در بين بازي‌هاي ملي شاگردان کي‌روش مي‌توان به تعداد کم بازي‌هاي ملي دروازه‌بان‌ها اشاره کرد، به طوري که هر سه دروازه‌بان ايران در مجموع 19 بار پيراهن تيم ملي را پوشيده‌اند و شايد همين مورد و عدم وجود دروازه‌بان باتجربه بتواند پاشنه آشيل تيم ملي ايران در جام جهاني 2014 برزيل شود.

بيشتر بازيکنان باتجربه تيم ملي در خط هافبک قرار دارند.

تيم ملي نيجريه:

مجموع بازي‌هاي ملي بازيکنان نيجريه 658 ديدار است که ميانگين 28،6 بازي ملي را براي اين تيم به ثبت مي‌رساند.

در تيم ملي نيجريه جوزف يوبو، مدافع اين تيم با 96 بازي رکورددار است و پس از اين بازيکن، ويسنته انياما با 90 بازي در رده بعدي قرار دارد. در بين بازيکنان نيجريه 4 بازيکن بيشتر از 50 بار و 5 بازيکن کمتر از 10 بار پيراهن تيم ملي اين کشور را بر تن کرده‌اند و جالب اينکه اغلب بازيکنان باتجربه ملي در بين مدافعان اين تيم قرار دارند.

20 بازيکن نيجريه در مجموع 54 گل ملي به ثمر رسانده‌اند که ميانگين گل‌هاي ملي بازيکنان اين تيم نيز 2،7 است.

 *بوسني هرزگوين:

از لحاظ بازي‌هاي ملي بوسني بي‌تجربه‌ترين تيم گروه F به شمار مي‌رود. بازيکنان اين تيم مجموع 604 را به ثبت رسانده‌اند تا ميانگين 26،26 بازي ملي براي بوسني به ثبت برسد.

در بين بازيکنان بوسني ميسيموويچ با 82 بازي ملي بيشترين بازي ملي را در کارنامه دارد، ضمن اينکه در بين بازيکنان اين تيم چهار بازيکن بيشتر از 50 بازي ملي را در کارنامه دارند و 9 بازيکن کمتر از 10 بار پيراهن تيم ملي بوسني را بر تن کرده‌اند.

بوسنيايي‌ها در مجموع نيز 108 گل به ثمر رسانده‌اند تا از اين لحاظ ميانگين 5،4 گل براي اين کشور به ثبت برسد. ادين ژکو مهاجم زهردار اين کشور با 35 گل در رده نخست بازيکنان بوسني از لحاظ گلزني قرار دارد.

*تيم ملي آرژانتين:

تيم ملي آرژانتين يا آلبي‌سلسته از هر لحاظ در اين گروه تيمي باتجربه محسوب مي‌شود.

بازيکنان اين تيم به لطف نيز رکورد 725 بازي ملي و ميانگين 31،25 را براي خود به ثبت رسانده‌اند تا از اين حيث ياران مسي باتجربه‌ترين تيم گروه باشند.

در تيم ملي آرژانتين ماسکرانو با 97 بازي ملي پيشتاز است، ضمن اينکه در جمع آبي و سفيدها نيز 4 بازيکن بيشتر از 50 بازي ملي در کارنامه دارند و 5 بازيکن کمتر از 10 بازي. همچنين بيشتر بازيکنان باتجربه آرژانتين در خط حمله اين تيم قرار دارند.

آرژانتيني‌ها نيز در مجموع 120 گل ملي در کارنامه دارند که ميانگين گل اين تيم نيز 6 گل براي هر بازيکن به جز دروزاه‌بان‌ها به شمار مي‌رود، ضمن اينکه از اين لحاظ ليونل مسي با 37 گل ملي (درست به اندازه نکونام) پيشتاز است.

به اين ترتيب جواد نکونام در بين چهار تيم گروه F تنها بازيکني است که از لحاظ بازي ملي در باشگاه 100 تايي‌ها قرار دارد تا از اين لحاظ در بين چهار تيم فوق، کاپيتاني خاص باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا