گوناگون

ایران و روسیه بر ضرورت توسعه همکاری ها در حوزه انرژی تاکید کردند

81162605 5693005

به گزارش ایرنا؛ در دیدار روز سه شنبه مهدی سنایی با نواک، زمینه های همکاری روسیه و مسکو در بخش های اقتصادی و انرژی بررسی شد.

سنایی و نوواک در این مذاکرات که سومین دیدار در سال جاری می باشد، افزون بر تشریح آخرین وضعیت همکاری های دو کشور در حوزه انرژی و بررسی محورهای مهم کمیسیون مشترک اقتصادی، درخصوص سایر موضوعات مورد علاقه از جمله جزئیات نشست وزرای انرژی همایش بین المللی انرژی ( IEF) که قرار است از 25 تا 26 اردیبهشت ماه 93 در مسکو برگزار شود، گفت و گو کردند.

نوواک وزیر انرژی روسیه و رییس طرف روس کمیسیون مشترک همکاری های تهران – مسکو در این دیدار بار دیگر بر عزم جدی دولت روسیه برای گسترش و تقویت همکاری های دوجانبه اقتصادی با ایران تاکید کرد.

وی مذاکرات اخیرش با مقامات ایرانی در تهران را مهم ارزیابی کرد و افزایش تبادل هیات های رسمی و دیپلماتیک دو کشور را نشانه ای از گسترش روابط و مناسبات دوجانبه دانست.

سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه نیز در این دیدار همکاری های دو کشور در تمامی عرصه های اقتصادی بالاخص انرژی را مهم توصیف و از تلاش های وزارتخانه های دو کشور برای توسعه این روابط تشکر کرد.

آلکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه و رئیس طرف روسی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی در ماه جاری در راس یک هیات بلندپایه برای پیگیری توافقات روسای جمهوری ایران و روسیه در حوزه اقتصادی، به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و با برخی مقامات ایران از جمله وزرای نفت و نیرو و رئیس بانک مرکزی درخصوص بررسی راه های گسترش و افزایش حجم مبادلات اقتصادی دو کشور رایزنی نمود.

اروپام/518**1392

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا