گوناگون

با افرادی که بدون مجوز اقدام به آبزی پروری کنند برخورد می شود

81210935 5777735

محمود صیادبورانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور وحدت رویه در اجرای قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی ایران و نیز اعمال مدیریت اصولی در امور آبزی پروری، با افرادی که اقدام به ایجاد واحدهای تکثیر و پرورش آبزیان بدون کسب پروانه معتبر از شیلات و نگهداری و مصرف دارو و مواد شیمیایی غیرمجاز در مزرعه کنند برخورد خواهد شد.

وی دیگر تخلفات در حوزه آبزی پروری را، فعالیت آبزی پروری منجر به آلودگی تاسیسات ویا بیماری آبزیان در مزارع تکثیر و پرورش، ایجاد آلودگی یا انتشار بیماری های مسری و تخلیه هرگونه مواد آلاینده در منابع آبی داخلی و آبزی پروری در منابع آب های نیمه طبیعیˈ آب بندها و دریاچه های پشت سدها ˈ ذکرکرد.

صیادبورانی توسعه مزارع بدون هماهنگی شیلات، عدم تایید نقشه اجرایی، احداث ابنیه، نصب تاسیسات و تجهیزات مزارع و پرورش آبزیان، عدم پیگیری لازم توسط متقاضی برای انجام به موقع موضوع پروانه تکثیر و پرورش آبزیان پس از صدور پروانه، تغییر نام دارنده موافقت اصولی، تاسیس تکثیر و پرورش تا پیش از دریافت پروانه بهره برداری واردات و صادرات هرگونه آبزیان بدون مجوز شیلات، تشکیل شرکت های تعاونی و اتحادیه های تکثیر و پرورش و تغییر اساسنامه تشکل ها بدون موافقت شیلات را از دیگر تخلفات احتمالی در این بخش برشمرد.

صیادبورانی نقل و انتقال آبزیان پرورشی زنده بومی برای انجام فعالیت های تکثیر و پرورش بدون مجوز بهره برداری از مزرعه، ایجاد تاسیسات و ابنیه برخلاف ضوابط تعیین شده، نگهداری و پرورش آبزیان غیر مجاز در مزرعه، نقل و انتقال یا عرضه آبزیان مبتلا به بیماری های خطرناک، مسری و مشترک بین انسان و دام، صید و عمل آوری آبزیان در مزرعه برخلاف استانداردهای تعریف شده شیلات رااز دیگر تخلفات در حوزه آبزی پروری بیان کرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان گفت: به این متخلفان، در مرحله اول اخطار کتبی ارسال می شود و در صورتی که نسبت به رفع مشکل طی یک ماه اقدام نکنند، به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

صیادبورانی تاکید کرد: متقاضیان و علاقه مندان به آبزی پروری، قبل از شروع فعالیت باید هماهنگی های لازم با مدیریت امور شیلات و آبزیان استان را داشته باشند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه نفر در زمینه های ذکر شده تخلف کرده و چهار نفر نیز اقدام به ساخت مزارع آبزی غیرمجاز کرده اند که به زودی اخطار دریافت خواهند کرد.

7325/596

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا