گوناگون

بخش یاسوکند شهرستان بیجار مستعد توسعه در بخش های مختلف است

81229273 5809182

به گزارش ایرنا، بیژن زندیه عصر روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیجار که در شهر کرانی برگزار شد افزود: بررسی مشکلات و مسائل این بخش از نزدیک، می تواند راهگشا و موفق باشد.

وی با اشاره به وضعیت اعتبارات عمرانی، مسائل و مشکلات سال های گذشته و اجرایی نشدن بسیاری از پروژه ها اظهار کرد: اگرچه کمیته برنامه ریزی تشکیل و اعتبارات تخصیص یافته است اما تا کنون طرح ها اجرایی نشده است و این عامل اصلی رفع نشدن بسیاری از مسائل و مشکلات است.

فرماندار بیجار با اشاره به بحران کم آبی و بی آبی شهرستان افزود: 70 روستای شهرستان بیجار در حال حاضر دچار بحران کم آبی هستند و برای بازسازی 23 مجتمع آبرسانی شهرستان نیز 280 میلیارد ریال اعتبار لازم است.

وی با اشاره نقش کلیدی راه در توسعه و ضرورت توجه به بهبود راه روستایی افزود: حدود هزار کیلومتر راه روستایی این شهرستان نیازمند آسفالت است و حل این مشکلات موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای همجوار خواهد شد.

زندیه بر وجود توازن و نگاه واقع بینانه به مشکلات هر بخش تاکید کرد و گفت: به تناسب مشکلات موجود در هر بخش ، اعتبارات لازم اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه عمده مشکل بخش کرانی بحث آب شرب و راه های روستایی است گفت: بیشترین اعتبارات به این دو حوزه اختصاص داده شده و امیدواریم با مدیریت صحیح، این مشکلات بزودی رفع شود.

فرماندار بیجار با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر یاسوکند خواستار توجه ویژه شهرداری و شورای اسلامی شهر به این موضوع و متوقف کردن آن به صورت قانونی شد.

وی ایجاد هزینه های اضافی و رعایت نشدن حقوق دولت را از پیامدهای ساخت و ساز غیرمجاز برشمرد و افزود: با جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، هزینه هایی که در این راه جهت انجام می گیرد، در مسیر بهبود و بهینه سازی ساختمان های فرسوده هدایت خواهد شد.

فرماندار بیجار در ادامه به مشکل عدم آنتن دهی خطوط تلفن همراه و شبکه دیجیتال این شهر پرداخت و از بهره مندی هشت روستای بخش کرانی به اینترنت پر سرعت خبر داد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات با برنامه ریزی های صحیح رفع می شود گفت: کمبود امکانات نباید مانع مدیریت امور و معطلی مدیران گردد.

زندیه با انتقاد از عملکرد ضعیف شرکت امور آب استان کردستان در سال های گذشته در خصوص سد شیخ بشارت اظهار کرد: سد شیخ بشارت یکی از اولویت های منطقه است و در صورت تامین آب منطقه، بسیاری از مهاجرت ها رخ نخواهد داد و عدم اجرای آن موجب مهاجرت معکوس روستاییان خواهد شد.

امام جمعه یاسوکند نیز در این نشست گفت: مسوولین وعده هایی به مردم ندهند که اجرایی نباشد، وعده های بدون پشتوانه، موجب بی اعتمادی مردم به نظام می شود.

حجت الاسلام علی مقدمی به اشاره به اهمیت و جایگاه ماه مبارک رمضان گفت: بهره مندی از فیوضات این ماه سعادت الهی است که نصیب هرکسی نمی شود.

وی با برشمردن اوصاف خداوند متعال در رحمانیت و رحیمیت و تکرار مدام آن در قرآن مجید اظهار کرد: لازم است مسلمانان نیز برای بهره مندی از برکات این صفات، زمینه های تقرب را در خود ایجاد کنند.

وی با اشاره به مشکلات بخش کرانی، افزود: باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم بکار گرفت و این ممکن نمی شود مگر با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص عزم ملی با مدیریت جهادی تا با وجود اعتبار کم به مردم خدمت رسانی شود.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به پروژه 63 کیلوواتی برق شهر حسن آباد و عملیات بهسازی و آسفالت جاده اصلی این شهر و انجام نشدن وعده های مسوولین سال های قبل گفت: عمل نکردن مسوولان به وعده های شان بی اعتمادی مردم را در پی خواهد داشت و این نظام از بطن مردم برخواسته است و نمی تواند از مردم جدا شود.

بخش یاسوکند دارای ظرفیت های زیادی در حوزه های کشاورزی، باغداری، دامداری و معدن است ولی با وجود اینکه این بخش دو دهه پیش به شهر تبدیل شده است، اما هنوز رشد نکرده است.

یاسوکند با پنج هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری مرکز شهرستان بیجار واقع است.ک/2

7350/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا