گوناگون

برنامه ریزی جامع برای مقابله با تهدیدهای دشمنان علیه حوزه‌های علمیه صورت گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) افزود: حوزه‌های علمیه نیز مانند همه مکان‌های آموزشی ضعف هایی دارد که برخی از آن ها بر می گردد به عوامل خارجی که همه تلاش دشمن امروز بر این است که ضعف های حوزه های علمیه را بزرگ‌نمایی کرده و از کاهی کوه بسازد اما گاهی کوتاهی ما مسئولان هم مزید بر علت می شود.

وی انقلاب امام خمینی(ره) را ثمره و نتیجه تلاش های علمای بزرگ تاریخ عنوان کرد و ادامه داد: همه علما در تاریخ برای ایجاد یک حکومت اسلامی تلاش کرده اند اما آخرین خشت آن را امام راحل گذاشت و تکمیل کرد.

وی با اشاره به فرازهایی از کتاب گران سنگ نهج البلاغه افزود: امام علی(ع) در فرازهایی از خطبه های نهج البلاغه یکی از نشانه های متقین را “و نشاطا فی هدی” مسرور از هدایت خود معرفی می کند.

حجت الاسلام خاتمی افزود: یکی از اموری که هم به نشاط روحی و هم به تقوا ربط دارد علم آموزی است که البته علم دین در مرحله نخست قرار دارد و به نظر بنده هیچ چیز در این دنیا که همه تلاش می کنند در رسیدن به مادیات جلو باشند، با ارزش تر از این نیست که نام انسان در زُمره سربازان امام عصر(عج) باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اگر کسی این افتخار را دارا باشد که مانند شیخ مفید امام عصر(عج) به ایشان لقب شیخ معتمد بدهد تغییر آن با صد سال پادشاهی در دنیا کاری اشتباه و عبث است.

حجت الاسلام خاتمی افزود:  ایجاد یک حکومت اسلامی را آرزوی علمای بزرگ در تاریخ دانست و گفت: از ابتدای وجود اسلام هیچ فقیهی نبوده است که آرزویش پیاده شدن همه دستورات و احکام اسلام نبوده باشد اما همه این تلاش ها در تاریخ جمع شد و در دوران حضور امام خمینی(ره) و با دست مبارک ایشان به نتیجه رسید؛ هر چند برخی ها تشکیل حکومت اسلامی را بعد از شهادت امام علی(ع) بعید می دانستند.

وی گفت: برای به نتیجه نرسیدن این انقلاب آمریکا و اسرائیل و دیگر دشمنان جمهوری اسلامی همواره از هیچ دسیسه و توطئه ای فرو گذار نبوده اند از جمله ترور شخصیت در اوایل انقلاب، آغاز جنگ تحمیلی، ترور دانشمندان هسته ای و امروز هم جنگ نرم را راه انداخته اند، اما با کمک خداوند متعال نتوانستند به این انقلاب کوچک ترین خدشه ای وارد کنند بلکه این انقلاب روز به روز پیشرفت می کند.

نماینده ولی فقیه در زنجان در ادامه با اشاره به ایام انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان جانشین امام خمینی(ره) گفت: دشمن وقتی نتوانست کاری از پیش ببرد همه نقشه ها و دسیسه های خود را برای بعد از ارتحال امام خمینی(ره) برنامه ریزی کرد و به خیال باطل خود فکر می کرد بر سر جانشینی ایشان اختلاف خواهد افتاد که با انتخاب خلف صالح ایشان یعنی آیت الله خامنه ای این توطئه نیز ناتمام ماند و کشور از آن بحران نیز عبور کرد

حجت الاسلام خاتمی  حضرت آیت الله خامنه ای را دارای یک ویژگی بارز نسبت به امام راحل دانست و گفت: امام خمینی(ره) فردی خود ساخته بود، اما حضرت آیت الله خامنه ای حاصل 40 سال تجربه مبارزاتی و زندگی امام را به همراه داشت و این یک ویژگی بارز برای ایشان محسوب می شود.  

در این مراسم با تقدیر از زحمات حجت الاسلام اسلامی مدیر سابق حوزه های علیمه استان زنان، حجت الاسلام  حسن بیات به عنوان مدیر جدید حوزه های علیمه استان زنجان معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا