گوناگون

بزرگترین مرکز تحقیقات مغز و اعصاب جهان نیازمند همکاری خیران

81188132 5737616

به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه موسسه خیریه متوسلین به امام رضا (ع) عملیات اجرایی مرکز تخصصی مزبور از اردیبهشت ماه سال 89 آغاز شد.

این موسسه خیریه برای ادامه روند ساخت مرکز مزبور به کمک و مشارکت مردم برای به پایان رساندن این پروژه نیاز داشته و این پروژه تاکنون از محل کمک های خیران و مردم ساخته شده است.

بر اساس اعلام دست اندرکاران مرکز تحقیقات علوم مغز و اعصاب برای تکمیل آن حدود 86 میلیون یورو معادل 700 میلیارد تومان مورد نیاز است .

شرط پروفسور سمیعی برای همکاری با این پروژه خیریه بودن آن و عدم واگذاری به بخش خصوصی یا دولتی است.

بیمارستان فوق تخصصی و مرکز بین المللی آموزش و پژوهشی تحقیقاتی علوم مغز و اعصاب ایران (IINI) و با پیشنهاد و زیر نظر مستقیم پروفسور سمیعی در حال ساخت است.

این بیمارستان به مساحت 80 هزار مترمربع و دارای 11 طبقه است و زیر بنای آن دو و نیم برابر بزرگتر از مرکز مغز و اعصاب هانوفر آلمان است.

به جهت افزایش آمار مبتلایان به سرطان در ایران در آینده ، این بیمارستان مجهز به امکانات خاص و مرکز پیشرفته تشخیص و درمان سرطان بوده و پزشکان بسیاری به جهت اعتبار و درخواست پروفسور سمیعی قول مساعد داده اند که پس از افتتاح بیمارستان به طور مستمر و ماهانه در این بیمارستان حضور یافته و به درمان بیماران بپردازند.

طبق نظر پروفسور سمیعی افراد نخبه و نفرات برتر رشته های پزشکی پس از مصاحبه برای گذراندن دوره های فوق تخصصی خارج از ایران بورسیه می شوند و پس از اتمام بورس خود و بازگشت به ایران با موسسه خیریه و این بیمارستان همکاری خواهند داشت.

به جهت معرفی کامل پروژه و ارائه گزارش پیشرفت کار و با هدف جمع آوری کمک های مردمی در روز 24 خرداد ماه در محل همایش های بین المللی برج میلاد همایشی تحت عنوان «فضیلت های فراموش نشدنی در اخلاق نیکوکاری ایرانیان» برگزار می شود.

قرار است در این همایش پروفسور سمیعی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از خیران حضور داشته و از تعدادی از خیران که تاکنون با این پروژه همکاری داشته اند، تقدیر شود.

اجتمام**7268**1436

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا