گوناگون

بنیانهای فرهنگی کشور باید تقویت شود/ امام راحل مهاجر الی الله بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) که در مسجد جامع شهر کرمانشاه و با حضور مردم و مسئولین کشوری و لشکری برگزار شد، اظهارداشت: امام (ره) از شخصیت‌هایی بود که در فتح قله های رفیع ایمان به یک نماد ماندگار و جاویدان تبدیل شد و به راستی و معنای واقعی کلمه اهل ایمان بود.

وی افزود: دغدغه امام در تمام عمر هجرت مومنانه بود در واقع دغدغه امام هجرت از کفر به خانه ایمان و اسلام، هجرت از غیرخدا به خدا بود.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عمر امام در هجرت الی الله طی شد و درس و کرسی و شاگردی را فقط برای تقرب خدا می‌خواست و زمانی که تشخیص می داد وظیفه او رسیدن به الی الله است کرسی و درس را هم ترک می‌کرد.

ابو ترابی فرد افزود: در جای دیگر و در پاسخ به استکبار و طاغوت کرسی درس امام به فریاد از مسجد اعظم قم تبدیل شد و در آسمان اسلام پیچید.

وی افزود: امام خطاب به آمریکا فرمود آمریکا و رئیس جمهور آمریکا بدانند که منفورترین افراد بشر نزد ملت ایران هستند.

وی با اشاره به حضور امام در نجف اشرف و ترک آنجا برای دفاع از ملت، قرآن و اسلام گفت: ایشان وقتی در نجف اشرف اقامت داشتند حتی یکبار هم زیارت امیرالمونین را ترک نکردند اما وقتی تشخیص دادند که باید نجف را ترک کنند تا زبان گویای ملت ایران، قرآن و امیرالمونین باشند نجف اشرف را ترک گفتند.

نایب رئیس مجلس یادآور شد: امام مهاجر الی الله بود ، و هجرت تمام جان او را تسخیر کرده بود.

وی به شهدای انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد و آنان را از تربیت‌یافتگان مکتب امام دانست که به پیروی از امام شهر خود را ترک و مهاجر الی الله شدند تا از اسلام و ایران اسلامی دفاع کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، اقتدار و عزت کشور را حاصل پیروی از تفکر الهی امام(ره) دانست و افزود: اگر دغدغه رهبر معظم انقلاب همانند امام راحل هجرت الی‌الله نبود، امروز ایران به نماد بالندگی و ایستادگی در برابر همه دنیای کفر تبدیل نمی‌شد.

حماسه های ملت ایران را تبدیل به نماد ایستادگی کرده است

وی با اشاره به خلق حماسه سیاسی توسط مردم در سال 92 افزود:  خلق حماسه سیاسی خرداد 92 در اوج تحریم و فشار، و هم‌چنین صف‌های طولانی در 22 بهمن نتیجه همین تفکر و مدیریت رهبر انقلاب بود.

ابوترابی فرد با اشاره به اینکه امروز ایران به نماد ایستادگی در برابر همه دنیای کفر تبدیل شده است گفت: این اقتدار، عزت و بالندگی حاصل هجرت الی‌الله است.

نایب رئیس مجلس شورتی اسلامی تصریح کرد: امروز شرایط کشور به گونه‌ای است که مقام اول اطلاعات آمریکا صریحا در کنگره اعلام می‌کند که قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی ما را در خاورمیانه مهار کرده است آنان می‌دانند که ایران اجازه نمی‌دهد یاوه‌گویی‌های آمریکا در مقام عمل اجرا شود.

وی بار دیگر با شاره به مهاجر الی الله بودن امام گفت: مهاجر الی الله بودن وی کلید یبرای رسیدن به عرصه مجاهد فی سبیل‌الله شدن در گفتار و عمل بود و ایشان نمونه‌ای فاخر از جهاد را پیشروی ما ترسیم کرده است.

همه سران مقاومت در دنیا شاگردان امام (ره) هستند

نایب رئیس مجلس در بخش دیگر به مقاومت اسلامی حزب‌الله در لبنان اشاره کرد و گفت: امروز لبنان عروس خاورمیانه نماد مقاومت منطقه شده و کسانی چون سیدنصرالله، رهبر معظم انقلاب و همه یاران و سربازان اسلام  شاگردان مدرسه دفاع مقدس‌اند که فرزندان ایران اسلامی به رهبری امام این مدرسه را تاسیس کردند.

وی، احساس عجز دنیا در برابر قدرت‌هایی چون آمریکا را نتیجه ضعف آنان دانست و افزود: امام، رهبری، ملت دین‌باور و انقلابی ایران به این دلیل در برابر استکبار و آمریکا احساس ضعف نمی کند که خدا را با خود می‌بینید.

ابوترابری فرد در بخش دیگر با اشاره به شرایط کنونی کشور گفت: امروز عرصه جهاد تغییر کرده و افتخار دفاع مقدس در کنار دانش برآمده از درون انقلاب کشور را به یک قدرت کارآمد دفاعی و علمی تبدیل کرده است.

 وی یادآور شد:ا مروز شرایط کشور به گونه‌ای است که مقام اول اطلاعات آمریکا صریحا در کنگره اعلام می‌کند که قدرت دفاعی ایران، قدرت نظامی ما را در خاورمیانه مهار کرده است. آنان می‌دانند که ایران اجازه نمی‌دهد یاوه‌گویی‌های آمریکا در مقام عمل اجرا شود.

ابوترابی فرد افزود: امروز ایران در جایگاه فاخر اقتدار سیاسی، نظامی و قدرت علمی قرار گرفته است اما تهدیدات نرم و اقتصادی او را تهدید می‌کند.

عرصه جهاد امروز در بخش اقتصادی و فرهنگی است

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: امروز کارآفرینان کشور هم از مجاهدان فی سیبل الله هستند که با هوشمندی، فکر و ثروت خود برای رشد و اقتدار اقتصادی ایران تلاش می‌کنند.

وی رشد اقتصادی و تولید ثروت را مهمترین استراتژی برای دولت و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.

وی تاکید کرد: هم‌اکنون باید با توجه به شرایط کشور دولت، یک دولت کوچک، چابک، کارآمد و متناسب با وظایف حاکمیتی باشد چرا که دولت با حجم بزرگ تمام منابع مالی را بلعیده و امکانی برای خدمت نمی‌گذارد.

وی افزود: باید کارها را به مردم بسپارد تا به اقتصاد مردمی برسیم و  در این مسیر هم مجلس آماده تعامل حداکثری با دولت است.

نایب رئیس مجلس در پایان با اشاره به تهدیدات فرهنگی موجود از سوی دشمنان گفت: امروزه با فرهنگ دینی، دوران جنگ و تحریم را پشت سر گذاشته‌ایم و  مبادا این فرصت برای عده‌ای فراهم شود که بنیان‌های فرهنگی، اخلاق اسلامی و سبک زندگی دینی را در معرض خطر قرار دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا