گوناگون

تاسیسات آبرسانی 33 روستای گیلان خسارت دید

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان اعلام کرد: بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه‌ها در هفته گذشته به تاسیسات آبرسانی 33 روستای این استان خسارت وارد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا) – منطقه گیلان، محمدعلی فرّ امینی امروز در جلسه آبفار گیلان گفت: بارش باران، موجب طغیان رودخانه‌های محلی و بروز سیلاب شد که به شبکه آبرسانی 33 روستا در شهرستان‌های رودبار، رودسر، رشت، رضوانشهر، ماسال، تالش، صومعه سرا و سیاهکل خسارت وارد کرد.

وی، میزان خسارت وارده به شبکه آبرسانی این تعداد روستا را افزون بر 5 میلیارد و 235 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: بیشترین خسارت وارده مربوط به شبکه توزیع، خط پمپاژ و چشمه های تامین آب شرب است.

وی خاطرنشان کرد: 9 هزار و 270 متر از خطوط انتقال و توزیع آبرسانی و 14 دهنه چشمه در این روستاها آسیب دید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان در ادامه اعلام کرد: امسال 58 کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی روستایی در این استان اصلاح و بازسازی شده است.

‌فرّ امینی یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات شرکت آبفار گیلان را وجود شبکه‌های فرسوده آبرسانی دانست و گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون 58 کیلومتر از خطوط انتقال و توزیع آبرسانی در 110 روستای این استان اصلاح و بازسازی شد.

وی، اجرای مداوم طرح بازسازی شبکه های آبرسانی را مرهون تخصیص اعتبارات مناسب ذکر کرد و افزود: در این مدت 8 میلیارد و 760 میلیون ریال برای اصلاح و بازسازی شبکه‌های آبرسانی روستایی در گیلان هزینه شد.

مهندس فرامینی از نصب و راه اندازی شمارشگر حجمی “اولتراسونیک” در مجتمع های بزرگ آبرسانی روستایی این استان با هدف مدیریت مصرف آب آشامیدنی خبر داد و گفت: برای خرید و نصب 13 دستگاه شمارشگر حجمی در مجتمع‌های آبرسانی روستایی استان افزون بر 780 میلیون ریال اعتبار منظور شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال، شمارشگرهای حجمی به منظور اندازه گیری میزان دقیق آب تولید شده در مجتمع‌های آبرسانی روستایی در سطح شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، املش، فومن، آستارا، انزلی، صومعه سرا و شفت راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: این شرکت برنامه ریزی کرده تا پایان سال جاری با نصب حدود 30 دستگاه از مزایای شمارشگرهای حجمی اولتراسونیک برای مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت آب آشامیدنی تولیدی استفاده کند.

به گفته فرّ امینی، با نصب این شمارشگرها، شرکت آبفار گیلان قادر است میزان تولید و مصرف آب تولیدی در شبکه های آب رسانی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 250 هزار و 617 مشترک در سطح یکهزار و 664 روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان از واگذاری 6 هزار و 351 فقره انشعاب جدید آب شرب به روستاییان این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با واگذاری این انشعابات، تعداد مشترکین شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به 250 هزار و 613 مشترک رسید.

وی افزود: با فروش این انشعابات مبلغ 4 میلیارد و 203 میلیون ریال درآمد عاید شرکت آبفار گیلان شد.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا