گوناگون

تا پایان سال 94 پهنای باند اینترنت کشور بیشتر می شود

81217141 5788599

محمود واعظی در حاشیه مراسم سالگرد شهادت عباسعلی ناطق نوری و شهدای هفتم تیر در لواسان در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا افزود: وزارت ارتباطات سه محور مهم انتقال میزبانی های ایران در خارج کشور (اروپا و امریکا و کانادا) به داخل کشور، ایجاد و تامین نیازها با ساختن برنامه مختلف کاربری ها در داخل و در نهایت افزایش سرعت و پهنای باند اینترنت کشور را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهارکرد: هم اینک پهنای باند اینترنت در کشور از 500 گیگابیت بر ثانیه به 1200 گیگابیت بر ثانیه افزایش داشته است.

وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات با اشاره به اینکه در شهریور ماه سال گذشته 10درصد از میزبانی ها در داخل بود و 90 درصد در خارج ایران بوده است، گفت: آنچه از پهنای باند استفاده می کنیم 30 درصد به تهران انتقال داده ایم و تلاش داریم با ورود 70 درصد ازمیزبانی ها به ایران سرعت بیشتر بشود .

وی در باره زمان انتقال میزبانی ها به داخل ایران گفت: تا پایان سال 94 وضع اینترنت در داخل کشور مطلوب خواهد شد.

واعظی گفت:در 10 ماه گذشته اینترنت به شش هزار روستا داده شده و نزدیک به 2 میلیون نفر اضافه کاربر اینترنتی داشته ایم وهمچنین به دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی اینترنت پرسرعت واگذار شده است.

وی با بیان به رقابت شرکتها با آغاز فعالیت و رقابت شرکت های PAP (شرکتهای ندا تحت نظارت شرکت های انتقال داده ها) اظهارکرد: امید می رود در آینده ای نزدیک بتوانیم با افزایش پهنای باند قابل قبول و کاهش قیمت مصرف برای کاربران با استفاده از ADSL ارتباط بهینه و پرسرعتی را برای کاربران فراهم کنیم.

تهرام/7247/1457/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا