گوناگون

تروریستها برای لبنان «امیر» منصوب کردند

داعش “عبدالسلام الاردنی” را به عنوان امیر لبنان تعیین کرده و یک کمپ ویژه برای آموزش تروریست‌های اعزامی به این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از نهار نت، گروه تکفیری داعش برای لبنان “امیر” منصوب کرده است و تروریست‌ها را پس از آموزش، به این کشور اعزام می‌کند.

طبق این خبر که توسط شبکه تلویزیونی LBCI منتشر شده است، تحقیقات سازمان های امنیتی نشان می‌دهند داعش “عبدالسلام الاردنی” را به عنوان امیر لبنان تعیین کرده و یک کمپ ویژه برای آموزش تروریست‌های اعزامی به این کشور ایجاد کرده است.

گفته می‌شود المنذر الحسن واسط لبنانی میان داعش و عوامل انتحاری انفجار هتل دی‌روی در منطقه الروشه بیروت بوده و از الاردنی دستور می‌گرفته است. بازجویی‌های انجام شده از عبدالرحمان الشنیفی، عامل انتحاری سعودی بازمانده از این انفجار تایید می‌کنند که او از سوی داعش به لبنان فرستاده شده است.

گفته می‌شود الشنیفی در بازجویی‌ها اعتراف کرده که یک مرد اهل سوریه او و دیگر یارانش در استانبول را از ماموریت حمله به نیروهای امنیتی و نظامی لبنان مطلع کرده است. اما پس از مدت کوتاهی، المنذر الحسن که مواد منفجره این ماموریت را برای او و دیگر همکارانش فراهم کرده بود، به آنها گفته که ماموریت تغییر کرده و اکنون باید به هتل دی‌روی حمله و آن را منفجر کنند.

گزارش‌ مقامات امنیتی لبنان نشان می‌دهد تا کنون چندین عملیات انتحاری به سرکردگی المنذر الحسن در این کشور رخ داده است. گفته می‌شود او به ازای عملیات موفقیت‌آمیز هر عامل انتحاری، 50 هزار دلار پاداش دریافت کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا