گوناگون

تكميل طرح هاي مسكن مهر آبفا نيازمند 2 هزار ميليارد ريال اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ ملایی صبح چهار شنبه طي بازديد از طرح هاي مسكن مهر شهرهاي بندرعباس، قشم و درگهان گفت: براساس جمع بندي و برآورد هزينه صورت گرفته در مجموع تكميل زيرساخت هاي مسكن مهر در كشور در سه بخش آب و فاضلاب و برق نيازمند پنج هزار و 600 ميليارد تومان اعتبار است.

معاون مهندسي و توسعه آبفاي هرمزگان در اين رابطه گفت: تعداد واحدهاي مسكن مهر در ابتدا 27 هزار واحد و هم اكنون به 57 هزار واحد افزايش يافته است كه جهت ايجاد تاسيسات آب و فاضلاب آنها ، اعتباري بالغ بريك هزار و 727 ميليارد ريال در بخش احداث سامانه هاي آبرساني و حدود 962 ميليارد ريال جهت احداث سامانه هاي جمع آوري و تصفيه فاضلاب آنها برآورد شده است.

ملايي افزود: تاكنون از مجموع 57 هزار واحد مسكن مهر در سطح استان، 23 هزار و 994 واحد در بخش آب و 19 هزار و 248 واحد نيز در بخش فاضلاب در مجموع با دو هزار و 189ميليارد ريال اعتبار هزينه شده به بهره برداري رسيده است. همچنين امسال نيز هفت هزار واحد در بخش آب و فاضلاب اجرا و بهره برداري مي شود. وي اعتبار مورد نياز جهت اجراي واحد هاي مسكن مهر باقي مانده را 2 هزار و 276 ميليارد ريال اعلام كرد.

به گفته اين مقام مسئول؛ در بخش تامين آب از مجموع 800 ليتر برثانيه آبي مورد نياز حدود 50 درصد آن تامين شده است. وي ادامه داد: در اين رابطه تا كنون 245كيلومتر شبكه توزيع آب، 74 درصد پيشرفت فيزيكي در مخازن ذخيره آب، 21.5 كيلومتر خط انتقال آب و 70 درصد از عمليات احداث سه واحد ايستگاه پمپاژ  اجرا شده است. همچنين در بخش فاضلاب تا كنون بيش از 70 كيلومتر شبكه جمع آوري فاضلاب و 6.3 كيلومتر كلكتور فاضلاب و 80 درصد ايستگاه پمپاژ اجرا شده است.

ملايي افزود: تصفيه خانه هاي شهرهاي؛ بندرعباس، ميناب، رودان، جاسك، طولاي و درگهان نيز در دست اجراست كه تصفيه خانه فاضلاب شهر درگهان به بهره برداري رسيده و پيش بيني مي شود تصفيه خانه هاي شهرهاي رودان، طولاي قشم در سال جاري و شهرهاي ميناب و جاسك در سال 94 و بندرعباس نيز در سال 95 بهره برداري مي رسد.

معاون مهندسي و توسعه آبفاي هرمزگان در خصوص مشكلات و موانع اجراي طرح هاي مسكن مهر در بخش آب و فاضلاب گفت:  كمبود اعتبار مصوب شده با توجه به افزايش تعداد واحدهاي مسكن مهر به 57 هزار واحد، پراكندگي تعاونيها در سطح استان و شهرها ،مشكل تهيه طرحهاي مطالعاتي در زمان كوتاه و با توجه به پراكندگي آنها بخصوص در مورد طرحهاي فاضلاب و نياز به احداث تصفيه خانه هاي فاضلاب در شهرهاي ميناب، رودان، بندرعباس، جاسك و طولاي قشم و درگهان از جمله اين مشكلات است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا