گوناگون

تهران اظهارات‌سخنگوی‌وزارت‌خارجه‌امریکا را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و اظهار داشت: تداوم نگرش صرف سیاسی و گزینشی به این پدیده انسانی برای تامین اهداف و منافع، جای تاسف دارد.

به گزارش ایرنا، «مرضیه افخم» عصر امروز سه شنبه در بیانیه ای افزود: نبود روشنگری در مورد جنایت های ضد حقوق بشری در زندان های سری آمریکا در اروپا، بی مجازات گذاشتن مرتکبین جنایت های ضد حقوق بشری در زندان های ابوغریب و بگرام، اعمال تحریم های ضد حقوق بشری علیه دیگران و شعله ور کردن آتش جنگ در سال های گذشته همگی از مواردی است که جایی برای اظهار نظر آمریکا در مورد وضعیت حقوق بشر در سایر کشورها نمی گذارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه آمریکا با استناد به نام فردی درباره موضوع اعدام در ایران موضعگیری کرده است که وی به جهت عضویت در گروه های تروریستی و مشارکت در اقدام تروریستی و کشتن افراد بیگناه مجازات شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران یادآور شد: مردم بی دفاع و بیگناه در کشورهای مختلف صرفا با ادعای مبارزه با تروریسم توسط هواپیماهای بدون سرنشین امریکا قتل عام می شوند و تعداد انسانهایی که بدست تروریست ها جان خود را از دست می دهند، رو به فزونی است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در ادامه به مسوولیت همه کشورها برای ارتقای وضعیت حقوق بشر در سطح جهان اشاره و بر مبارزه همه جانبه و قاطع با پدیده ضد بشری تروریسم تاکید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا