گوناگون

تورم استان مرکزی بالاتر از استانهای دیگر است/ تورم موجود بیانگر عملکرد ضعیف حوزه بازرگانی استان مرکزی

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی عصر سه شنبه با بیان این مطلب در جلسه ستاد تنظیم استان مرکزی گفت: تورم بالای موجود در استان مرکزی در بخش میوه و اقلام خوراکی دیگر بیانگر عملکرد ضعیف حوزه بازرگانی استان مرکزی است که مسئولین امر باید توجه بیشتر کنند.

وی ادامه داد: درحالی که قیمت کالاهایی چون کیف، کفش، مرباجات، عسل، بهداشت و درمان، لوازم خانگی، خدمات و حتی اجاره خانه در استان مرکزی رقم متعادل و خوبی است متاسفانه در بخش میوه و سیفی جات، چای، قهوه، کاکائو، ماهی، لبنیات، تخم مرغ و روغن قیمت کالاها دراستان مرکزی بسیار بالا است.

قیمت بالای محصولات قابل قبول نیست

استاندار مرکزی با اشاره به ظرفیت های تولیدی استان در زمینه تولید لبنیات و مواد پروتئینی چون تخم مرغ و… گفت: قیمت بالای این محصولات در مقایسه با دیگر استانهای کشور قابل قبول نیست.

وی با بیان این که استان مرکزی یک استان کارگری است که عمدتا جمعیت آن دارای درآمدی متوسط هستند افزود: فروش کالا و محصولاتی چون میوه، سبزیجات، تخم مرغ و دیگر اقلامی که خوراک اصلی خانوارها را تشکیل می دهند با قیمتی بالاتر از آنچه در سراسر کشور صورت می گیرد دور از انصاف بوده و حق جامعه کارگری استان نیست.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر ضرورت توسعه فعالیت های حوزه بازرگانی استان در راستای کاهش نرخ تورم استان مرکزی افزود: اگر استان مرکزی در برخی اقلام چون گوشت مرغ می تواند قیمت پایین تری را در کشور تجربه کند به فعالیت های ستاد تنظیم بازار و مجموعه بازرگانی استان بر نمی گردد بلکه به ظرفیت و توان تولیدی استان برمی گردد.

مقیمی ادامه داد: حوزه بازرگانی استان باید با توسعه فعالیت های خود زمینه کاهش نرخ تورم را در استان فراهم کند.

مردم استان مرکزی باید همچون مردم دیگر استانهای کشور با قیمتی عادلانه خرید کنند

وی تاکید کرد: مردم استان مرکزی باید همچون مردم دیگر استانهای کشور گوشت قرمز، نان، آشامیدنی ها و خوراکی های مختلف را با قیمتی عادلانه خریداری و مصرف کنند.

استاندار استان مرکزی در این جلسه همچنین به ارزان بودن حوزه آموزش و مدارس غیرانتفاعی در استان مرکزی اشاره کرد و گفت: این در حالیست که در تفریحات در استان مرکزی که یک استان صنعتی است برای مردم بسیار گران تمام می شود.

 

IMG10272305

مقیمی با اشاره به نابسامانی مراکز عرضه میوه در شهر اراک گفت: متاسفانه این نابسامانی باعث چندگانگی قیمت های میوه در شهر اراک شده است.

وی ادامه داد: نبود مراکز عرضه میوه و تره بار به صورت متمرکز در شهر اراک باعث شده تا قیمت این محصولات در هر گوشه شهر متفاوت باشد.

استاندار استان مرکزی از عملکرد شهرداری در حوزه ساماندهی میادین میوه و تره بار در کلان شهر اراک انتقاد کرد و گفت: متاسفانه شهرداری نه در ده سال اخیر و نه در یک سال روی کار آمدن دولت یازدهم نتوانست در حوزه ساماندهی میادین میوه و تره بار موفق عمل کند.

مقیمی تاکید کرد: همه مسئولین و دست اندرکاران اعم از شهرداری، تعاون روستایی و بازرگانی باید تلاش در حوزه کاهش قیمت های میوه را در شهر اراک فراهم کنند در غیر این صورت استانداری وارد میدان شده و کار ساماندهی میادین میوه و تره بار را انجام خواهد داد.

برپایی نمایشگاه های طرح ضیافت از 4 تیرماه

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی از برپایی نمایشگاه طرح ضیافت به مناسبت ماه مبارک رمضان در استان مرکزی خبر داد و گفت: این نمایشگاه امسال از چهارم تیرماه در استان مرکزی دایر و تا 25 تیرماه نیز ادامه خواهد داشت.

زاوشی با بیان این که نبود زیرساختها امکان برپایی نمایشگاه را در تمام شهرهای استان نمی دهد افزود: نبود زیرساختهای لازم برای برگزاری نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا درسطح تمامی شهرستانهای تابعه از جمله این مشکلات است که همواره موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده است.

وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاها  با توجه به ایجاد تعادل بازار و جلوگیری از افزایش کاذب قیمت برخی کالاهای اساسی ،کاستن فشار اقتصادی به اقشار کم درآمد جامعه ،افزايش سطح رضايتمندي هم استاني ها ،کاهش میزان تورم به خصوص درزمان افزایش تقاضا ،عرضه مستقیم کالاهای مشمول طرح تنظیم بازار در سطح نمایشگاهها ،حفظ آرامش بازار و تامين كالاهاي مصرفي مورد نياز شهروندان برگزاری نمایشگاه توسط خود مجامع امورصنفی نقش ویژه ای در کنترل وتنظیم بازار  دارند.

IMG04140975

وی ادامه داد: فراهم نبودن زیر ساخت های لازم جهت اجرای طرح توزیع سبد کالایی رایگان دولت با عنایت به توزیع الکترونیکی طرح مذکور از دیگر مشکلات فراروی ستاد تنظیم بازار است مشکلی که موجبات سردرگمی مردم و مجریان را باعث شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان مرکزی یادآور شد: عدم تامین به موقع کالاهای سبدکالایی رایگان دولت و عدم تناسب بین کالاهای مورد عرضه درسبد کالایی ازدیگر مشکلات پیش روی ستاد تنظیم بازار است که باید به دولت منعکس شود.

زاوشی در ادامه به عدم وجود زیرساخت مناسب درسطح استان مرکزی  برای  ذخیره سازی کالاهای اساسی اشاره کرد و گفت: نبودانبار وسردخانه کافی در استان مرکزی باعث شده تا بنکدار بزرگی در اراک فعالیت نداشته و عمده فعالیت بنکداران در قم و تهران و یا شهرهای برخوردار خلاصه شود.

تسویه مطالبات سال 92 دامداران استان مرکزی 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان مرکزی در ادامه از مطالبات 3 میلیارد تومانی دامداران استان خبر داد و گفت:  تسویه مطالبات دامداران در چهارماهه پایانی سال 92 به بیش از 3 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

زاوشی یادآور شد: در راستای برگزاری جلسات کارگروه تامین و توزیع شیرخام، نهاده های دامی و فرامورده های لبنی در سال 92 و همچنین دستورالعمل معاون توسعه مدیریت منابع امور استانها درخصوص پرداخت مابه التفاوت قیمت خرید شیرخام هر کیلو 11 هزار و 100 ریال تا 13 هزار ریال و اهمیت موضوع تا کنون 179 فقره صورتجلسه به مقدار 30 میلیون و 517 هزار و 628 کیلوگرم و یارانه متعلقه 57 میلیارد و 783 میلیون و 711 هزا رو 200 ریال برای پرداخت به معاونت امور مالی سازمان ارسال شده که با تو.جه به اعتبار تخصیصی مبلغ 35 میلیارد و 146 میلیون و 284 هزا رو 700 ریال به حساب کارخانجان لبنی واریز شده است.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا