گوناگون

جایگاه ویژه تولید ریشه‌ای با ساختاری مهم در استان مرکزی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: استان مرکزی در بسترهای تولیدی مختلف در زمینه ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات کارخانه‌ای، نفت، گاز و پتروشیمی، تولید آلومینیوم و صنایع پائین‌دستی، در زنجیره‌های تولید صنایع معدنی، عایق‌های رطوبتی، شیشه، الیاف، قطعات خودرو و خودرو، ریل و صنایع وابسته، جایگاه ویژه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی،«علیرضا زاوشی» در جلسه‌ی بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و کشاورزی استان مرکزی اظهار کرد: تنوع تولیدات صنعتی در استان مرکزی زیاد است اما تولید ریشه‌ای ساختار مهمی است که در استان، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی نیروی انسانی کارآمد و متخصص در بخش صنعت را ویژگی خاص این استان برشمرد و افزود: وجود فرهنگ صنعتی، زنجیره‌های تولید، دانشگاه‌های توانمند و وجود زیرساخت‌های مناسب مثل برق، گاز و خطوط لوله زمینه صنعتی‌تر شدن این استان را فراهم کرده است.

زاوشی افزایش صادرات سال 92 نسبت به 91، رشد صادراتی استان در شش ماهه‌ی نخست سال نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش میزان پرداخت مالیات بخش صنعت نسبت به سال گذشته و افزایش مصرف برق صنعتی را نشانگر فعال بودن بخش تولید این استان دانسته و ضمن تأکید بر انتظارات صنعت از بخش دولتی در جهت برطرف کردن مشکلات نقدینگی اظهار کرد: اگر صنعت با ظرفیت بیشتری فعالیت کند می‌تواند بخش دولت را یاری کند.

به گزارش ایسنا،«منوچهر توسطی» رئیس خانه‌ی صنعت و معدن استان مرکزی نیز به نمایندگی از صنوف و واحدهای صنعتی ضمن اشاره به مشکلات بخش صنعت، اظهار کرد: مشکلات اقتصادی عمدتاً بر گردن تابوی تحریم اقتصادی انداخته می‌شود اما، به عنوان نماینده بخش خصوصی معتقدم که عمدتاً سوء‌برنامه‌های اقتصادی در دولت گذشته بیشترین لطمه را بر این بخش وارد کرده است.

وی گفت: قوانین و مقررات برای شرایط عادی نوشته شده در حالی که کشور ما در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته و در این شرایط بحرانی به ترکیب قانون دست نزده‌ایم.

وی بخشی‌نگری در بخش‌های مختلف را مانع تولید دانسته و خاطرنشان کرد: باید سیاست واحد و هماهنگی را برای مقابله با بحران اقتصادیٰ در مقابله با استکبار جهانی به کار گیریم تا در جهت برطرف کردن مشکلات و بیکاری موفق شویم.

توسطی تصریح کرد: اگر صنعتی فعال و پررونق داشته باشیم بخش عمده‌ای از بیکاری برطرف می‌شود.

رئیس خانه صنعت و معدن استان در خصوص قوانین و مقررات در حوزه‌ی بازرسی، خاطرنشان کرد: رفتارهای سختگیرانه حوزه‌ی بازرسی و دستگاه‌های نظارتی باعث از دست رفتن انعطاف دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا