گوناگون

جذب سرمایه گذاران خارجی می تواند در رونق اقتصاد کشوربسیار اثرگذارباشد

81221683 5796395

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈمعراج محرابیˈ عصر دوشنبه در مراسم روز ملی صنعت و معدن که در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: هرچه بیشتر بتوانیم پای سرمایه گذاران خارجی را به کشور باز کنیم قطعا سود بیشتری نیز خواهیم برد و در نهایت اقتصاد پویاتری خواهیم داشت.

وی افزود: یکی از راه هایی که می تواند اقتصاد کشور را قوی تر کند جذب سرمایه گذاران خارجی و در عین حال ایجاد انگیزه برای ایرانیان مقیم خارج است تا به کشور بازگشته و به کار سرمایه گذاری مشغول شوند.

محرابی، یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون امنیت بسیار خوبی در کشور حکمفرماست و باید با انتقال این موضوع به سرمایه گذاران خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور شرایط را برای حضور آن ها در داخل فراهم کرد.

وی، حذف قوانین دست و پاگیر و عدم سختگیری در خصوص دریافت مالیات از واحدهای تولیدی را نیز یکی دیگر از اقداماتی عنوان کرد که می تواند در توسعه و رونق هرچه بیشتر اقتصاد و فعالتر شدن واحدهای صنعتی و معدنی موثر باشد.

رییس خانه صنعت و معدن کرمانشاه در ادامه خواستار همکاری بیشتر بانک ها با واحدهای صنعتی و تولیدی شد و گفت: همکاری دوسویه می تواند بسیاری از مشکلات را مرتفع کند و اگر بانک ها سعه صدر بیشتری داشته باشند واحدهای تولیدی با خیال راحت تری می توانند به کار تولید و سازندگی بپردازند.

محرابی در پایان حذف ممنوعیت صدور 55 قلم کالای اساسی را نیز خواستار شد و گفت: این کار به ضرر تولیدات داخلی ما است و یکی از انتظاراتی که از دولت برای کمک به واحدهای تولیدی می رود، همین موضوع است.

7458/567

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا