گوناگون

جزييات سامانه ثبت الکترونیک وقایع ازدواج و طلاق

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طراحی و تولید سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق در سال 1391 آغاز و با فراگیر شدن استفاده از سیستم در کل دفاتر ازدواج و طلاق در سال 1392، ثبت تمامی وقایع ازدواج و طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق از طریق این سامانه متمرکز صورت می گیرد و با بهره برداری از آن، امکان تبادل الکترونیک وقایع ازدواج و طلاق با سازمان ثبت احوال کشور، دستیابی به آمار و اطلاعات قابل اتکاء جهت تحلیل های اجتماعی در حوزه ازدواج و طلاق، امکان نظارت و بازرسی برخط این وقایع و همچنین ارائه آمار اطلاعات لازم به مراجع ذی ربط به صورت برخط فراهم گردیده است. همچنین در این سیستم به هر واقعه ازدواج، طلاق و رجوع یک شماره ملی یکتا اختصاص داده می شود.

گفتني است، ارتباط برخط با پايگاه اطلاعات سردفتران به جهت استفاده از اطلاعات به روز سردفتران و وضعيت فعاليت و صلاحيت آنان ، ارتباط برخط با پايگاه اطلاعات هويتي اشخاص حقيقي جهت کنترل صحت اطلاعات اشخاص سند و در قيدحيات ياممات ،• ارتباط برخط با پايگاه اطلاعات بخشنامه هاي ثبتي مانند افراد محجور، اسناد و مدارک هويتي فاقد اعتبار،   انجام کنترل هاي سيستمي لازم در فرآيند ثبت واقعه ،ثبت متمرکز وقايع ازدواج و طلاق پشتيباني فني متمرکز از سامانه برخی از ویژگی های مهم و کارکردی سامانه ثبت وقايع ازدواج و طلاق است .

شايان ذکر است،   تبادل الکترونيک وقايع ازدواج و طلاق با سازمان ثبت احوال کشور ، ايجاد تسهيل و تسريع در ثبت وقايع ازدواج و طلاق و کاهش مراجعات حضوري، پيشگيري از جعل و تخلفات در ارتباط با وقايع ازدواج و طلاق، پيشگيري از بروز اشتباهات در ثبت وقايع ازدواج و طلاق، ارتقاي سلامت اداري در حوزه ثبت وقايع ازدواج و طلاق، ارتقاي نظام حفظ و نگهداري از اطلاعات وقايع ازدواج و طلاق، دستيابي به آمار و اطلاعات قابل اتکاء جهت تحليل هاي اجتماعي در حوزه ازدواج و طلاق و امکان نظارت و بازرسي برخط وقايع ازدواج و طلاق اهم دستاوردها و نتایج حاصل از راه اندازی سامانه ثبت وقايع ازدواج و طلاق است.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا