گوناگون

جشن نیمه شعبان در پنج بقعه شاخص و 75 مسجد شهرستان نهاوند برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین گروسی ظهر سه شنبه در جلسه ستاد برگزاری مراسم شهرستان نهاوند در سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: فلسفه اصلی و هدف بزرگ برگزاری جشن های نیمه شعبان تبیین و تشریح فلسفه مهدویت و انتظار است.

حجت الاسلام گروسی گفت: آشنایی بیش از پیش مردم به ویژه نسل جوان ایران اسلامی با فلسفه مهدودیت باید در برپایی جشن های نیمه شعبان سرلوحه قرار گیردو در این برنامه ها نباید تنها به مولودی خوانی و دیگر برنامه های جنبی اکتفا شود بلکه باید محتوای جشن ها و آیین های این روز، پرداختن به سیره و روش زندگانی اهل بیت(ع) به ویژه حضرت ولیعصر (عج) باشد.

وی  افزود: در راستای معنویت و نشاط معنوی بیش از پیش جشن نیمه شعبان، این مهم هر ساله به میزبانی بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان نهاوند برگزار می شود که امسال پنج بقعه شاخص شهرستان نهاوند شامل امامزاده گان  شاهزاده محمد،امامزاده جعفر، دره ابراهیم، امامزاده فضل و امامزاده مهدی(ع) نهاوند برگزار می شود.

سرپرست سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه در شامگاه پنج شنبه و روز جمعه هفته جاری جشن بزرگ نیمه شعبان در 75 مسجد شهرستان نهاوند برگزار می شود گفت: اجرای برنامه مولودی خوانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، آذین‌بندی بقاع متبرکه و مساجد و همچنین سخنرانی در برخی از مساجد و بقاع از جمله برنامه‌های اجرایی به این مناسبت است.

حجت الاسلام حسین گروسی بیان داشت: برگزاری این جشن‌ها در بقاع و مساجد که مکان‌های مذهبی هستند، تاثیر بسزایی در تعمیق باورهای دینی نوجوانان خواهد داشت، که خوشبختانه استقبال جوانان و نوجوانان از اجرای چنین برنامه‌هایی مطلوب بوده و همواره شاهد افزایش حضور جوانان در این برنامه‌ها هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا