گوناگون

خلق فناوری های جدید با تکیه بر صنایع دانش بنیان

81226986 5805259

به گزارش ایرنا از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، علی اصغر توفیق با اشاره به اهمیت سیاستگذاری در بخش های آموزش و پژوهش، فناوری، صنایع نوین و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در این راستا تمام هدف گذاری ها باید با برنامه ریزی دقیق صورت گیرد.

وی گفت: پژوهش ها و آموزش ها باید ماموریت گرا باشد و ضرورت دارد بستر سازی لازم در این خصوص انجام پذیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اقدامات در نظر گرفته شده باید در جهت کاهش هزینه ها، افزایش کیفیت توجه به کاهش وابستگی و توسعه بازار باشد، خاطر نشان کرد: از این رو نیازمندیم تا در بخش فناوری های نو و صنایع پیشرفته بیش از گذشته تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه نوآوری در محصول و در فرایند بسیار حائز اهمیت است ابراز امیدواری کرد: با خلق فناوری های جدید و رفتن به سمت تجاری سازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و صنایع نوین بتوانیم در توسعه هر چه بیشتر این مسیر کمک کنیم.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به سیاست های اقتصادی ابلاغی مقام معظم رهبری افزود: در اولین بند از این سیاست ها به موضوع فعالسازی همه امکانات علمی کشور به منظور توسعه کارآفرینی اشاره شده است.

وی افزود: همچنین در این سیاست ها مقوله اقتصاد دانش بنیان، اجرای نقشه علمی کشور و ساماندهی نظام ملی نوآوری آورده شده که همه این موارد گویای جایگاه و اهمیت پرداختن به صنایع نوین است.

اقتصام (1) ** 1574**1594

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا