گوناگون

خودكفايي در تغذيه كشور زمينه ساز خودكفايي در سياست و اقتصاد است

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله محمدرضا ناصري در خطبه هاي اين هفته نمازجمعه يزد اظهار داشت: حيات يك كشور به قدرت آن كشور در زمينه تامين مايحتاج غذايي وابسته است و اگر در اين زمينه نقطه قوت وجود داشته باشد، در بقيه موارد نيز به خودكفايي خواهيم رسيد.

وي عنوان كرد: اگر ملتي براي تامين تغذيه، دستش مقابل ديگران دراز باشد، استقلال، اقتدار و عزت خود را از دست خواهد داد.

لزوم تلاش براي به حداقل رساندن مشكلات كشاورزي

امام جمعه يزد تاكيد كرد: به همين دليل است موضوع كشاورزي در كشور ما موضوعي بسيار مهم و حياتي است و بايد تلاش شود تا مشكلات در اين زمينه رفع و وابستگي ها به حداقل ممكن برسد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تبريك به مناسبت سالروز ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت، حضرت مهدي (عج) اظهار داشت: انسان همواره به يك راهنما و جامعه به يك ولي نياز داشته و بعد از پيامبر، اين رسالت بر عهده ائمه اطهار (ع) گذاشته شده كه آخرين آنها حضرت مهدي (عج) است كه ايشان هم اكنون امام زمان ماست.

IMG15393260

ناصري ادامه داد: ايشان هم اكنون در غيبت كبري به سر مي برند اما جامعه از بركات حضور ايشان منتفع است و براي ظهور ايشان بايد شرايطي فراهم شود.

وي ادامه داد: منتظران حضرت نيز وظايفي بر عهده دارند كه بايد به اين وظايف رسيدگي شود و مقدمات ظهور ايشان فراهم شود.

حكومت امام زمان حكومتي بر اساس شريعت و دين و برنامه ريزي براي تقويت آگاهي مردم است

امام جمعه یزد خاطرنشان کرد: در ارتباط با حکومت امام زمان (عج)، می‌ دانیم حکومتی که ايشان مي خواهند برپا كنند حکومتی بر اساس شریعت و دین و برنامه ‌ریزی برای تقویت دین مردم و آگاهی دادن به جامعه، ایجاد عدالت و رشد و کمال انسانیت است.

آيت الله ناصري ادامه داد: حرکت اول بر اساس تقویت معنویت و زنده کردن فطرت انسان ‌ها است و به انسان رشد عقلی می ‌دهد به حدی که انسان‌ ها در تمام احوال به فکر این هستند که چه اقدامی انجام دهند که جامعه به سعادت برسد و دیگر به فکر خودمان نیستیم.

وي خاطرنشان كرد: اینکه ما اكنون به فکر خودمان هستیم، به دلیل این است که عزم ما کامل نیست و رشد لازم را کسب نکرده ایم در حالي كه در زمان امام زمان (عج) دیگر چنین خودخواهی ‌هایی نیست چون فکر‌ها رشد کرده و می ‌دانیم که خوب و بد چیست و بر اساس آن عمل می ‌کنیم.

امام جمعه يزد با اشاره به وظايف مسئولان در اين عصر عنوان كرد: مسئولان ما باید بدانند همان طوری که حضرت امام زمان (عج) پایه حکومتشان احکام و اساس دین است، در جمهوری اسلامی هم باید این زمینه وجود داشته باشد و پایه و اساس همه اقدامات، بر اساس دین و خدمت به مردم و رساندن آنها به سعادت و تعالی و کمال انسانی و اسلامی باشد.

وي تاكيد كرد: هم مردم و هم مسئولان زماني كه حكومت را حكومت جمهوري اسلامي مي دانند بايد بدانند كه نسبت به اين دولت و حكومت مسئوليت دارند و بايد تلاش كنند تا آن را به سعادت برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا