گوناگون

در مصرف آب صرفه جویی کنیم، اول تا هفتم تیر هفته صرفه جویی در مصرف آب

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمبود آب در کشور به حدی رسیده که اگر مردم در مصرف آن صرفه جویی نکنند آب بسیاری از استان های کشور جیره بندی می شود و این مستلزم همکاری و همراهی مردم در مصرف بهینه و منطقی از این نعمت خدادادی است.

حدود یک ربع قرن است که روزهای یکم تا هفتم تیر هر سال به نام ˈهفته صرفه جویی در مصرف آبˈ نام گذاری شده است.

اگرچه این مناسبت در تقویم رسمی کشور درج نشده، اما به عنوان یک رویداد فرهنگی، در افکار عمومی و رسانه ها، جای خود را باز کرده و هر سال به این مناسبت، فعالیت های فرهنگی و آموزشی زیادی برای ارتقا آگاهی های عمومی درباره آب و جلب توجه افکار عمومی به این مقوله حساس، انجام می شود.

در این هفته، برنامه های متعددی از سوی شرکت های آب منطقه ای و آبفا و آبفار در کشور انجام می شود.

روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کردستان در تعامل و همکاری بسیار خوب با رسانه ها در زمینه اطلاع رسانی و همچنین برگزاری برنامه های آموزشی و فرهنگی گام های بسیار خوبی در زمینه ترویج فرهنگ صرفه جویی آب در استان برداشته است.

بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران هر کدام از روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب با عنوانی نامگذاری شده که بر این اساس یکشنبه یکم تیرماه به عنوان روز ˈآب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نام نهاده شده است.

این نامگذاری نشانگر نقش مهم آب در برنامه های اقتصادی و توسعه ای از یک سو و نیز ضرورت توجه به مباحث فرهنگی و آگاهی بخشی در مدیریت مصرف آن، از سوی دیگر است.

در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام ˈاقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ نام گذاری شده، همسویی بخش آب با سیاست های کلان نظام در بخش های مختلف، ضروری است و بر این اساس، عنوان نخستین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب، ˈآب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈ اعلام شده است.

عناوین روزهای هفته صرفه جویی در مصرف آب به شرح زیر است

یکشنبه اول تیرماه 93 – آب، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی

دوشنبه دوم تیرماه 93 – آب، رسانه و فرهنگ

سه شنبه سوم تیرماه 93 – آب، امنیت غذایی و توسعه پایدار

چهارشنبه چهارم تیرماه 93 – آب، محیط زیست و سلامتی همگانی

پنج شنبه پنجم تیرماه 93 – آب و مدیریت تقاضا و مصرف آن

جمعه ششم تیرماه 93 – آب، آموزه های دینی و ارتقای آگاهی های عمومی

شنبه هفتم تیرماه 93 – آب، قانون و قوه قضائیه

امید است این نامگذاری بتواند در ایجاد حساسیت در زمینه صرفه جویی در مصرف آب تاثیر داشته باشد و مردم نیز در این زمینه مسوولان را در این زمینه همراهی کنند تا اب به اندازه کافی به همه برسد.ک/4

7346/533

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا