گوناگون

دو هزار نفر تحت پوشش شورای تالاسمی فارس هستند

مهران کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، ادامه داد: از این تعداد 60 درصد خانم و 40 درصد آقا هستند.

رئیس شورای همیاران تالاسمی فارس تاکید کرد: اولویت ما در شورای تالاسمی این است که در راستای ایجاد یک رابطه خوب، صمیمی و دوستانه و توام با اعتماد با افراد مبتلا به تالاسمی، بتوانیم کمک های رفاهی، فرهنگی و اجتماعی را به آنها ارائه دهیم.

کریمی در برشمردن خدمات این شورا، عنوان کرد: مسافرت های امکان پذیر هم علمی و هم فرهنگی، گرفتن تخفیف های ویژه برای آنها از طریق نامه نگاری های مختلف، اردوهای آموزشی، سمینارهای سالانه آموزشی برای آموزش بیماران و خانواده های افراد تالاسمی از جمله این اقدامات هستند.

وی افزود: در اعیاد مختلف از جمله عید نوروز و عیدهای مذهبی  و ماه رمضان کمک های جنسی مانند پوشاک و خوراک به افراد تحت پوشش تعلق می گیرد.

رئیس شورای همیاران تالاسمی فارس با بیان اینکه این شورا هیچ درآمد دولتی ندارد و از طریق کمک خیرین اداره می شود، گفت: از درآمدی که از خیرین به دست می آید به افراد نیازمند تالاسمی کمک می شود و کمک های دارویی و درمانی در کنار کمکهای دیگری نظیر کمک هزینه تحصیلی به ویژه اگر دانشگاه قبول شده باشند، به آنها ارائه می شود.

کریمی بیان کرد: درمان بیماران تالاسمی موضوع مهمی است ولی وظیفه دانشگاه علوم پزشکی است اما ما هم در این زمینه تعامل خوبی داریم و اگر در امور درمانی مشکلاتی باشد با مکاتبات پیگیری می کنیم.

وی گفت: با توجه به غربالگری های قبل از ازدواج در تولد تالاسمی در فارس انگشت شمار شده و تقریبا به صفر رسیده و کاهش 99 درصدی داشته به شکلی که هر سال فقط دو یا سه مورد جدید تالاسمی را داریم.

رئیس شورای همیاران تالاسمی فارس گفت: استان فارس در کنار استانهای گلستان، خوزستان و مازندران بیشترین آمار تالاسمی را دارد و در این زمینه در رده های چند استان اول کشور است.

کریمی با بیان اینکه باید فعالیتها را در این خصوص به سمت رده های سنی جوان و نوجوان ببریم، اظهار کرد:

وی تاکید کرد: مسئولین و دست اندرکاران امور اجرایی نگاه ویژه ای به این بیماران داشته باشند و بر خلاف آنچه که به نظر می آید تزریق شبانه خون و آمپول کار ساده ای نیست و باید حمایت های ویژه ای از آنها صورت بگیرد و سایر ارگانها برای اشتغال زایی بیشتر این قشر کمک کنند.

رئیس شورای همیاران تالاسمی فارس در خصوص وضعیت داروهای این بیماری گفت: گاهی کمبودهای مقعطی در رابطه با دارو ایجاد می شود که خوش بختانه سریع برطرف می گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا