گوناگون

راز موفقیت موسی…

81239000 5825720

به گزارش ایرنا، بی ریا سخن می گفت، با لهجه ای که بیشتر گویش های کرمانی در آن خودنمایی می کرد، بی تکلف بود و سخنش را با یاد خاطره کودکیش و زمان مدرسه رفتنش آغاز کرد.

ˈموسی محمدیˈ امروز (سه شنبه) به عنوان سخنران به نخستین کارگاه آموزشی مشاوره و راهنمایی شغلی ویژه فرزندان دانش آموخته شهدا و ایثارگران کرمان دعوت شده بود که از موفقیت هایش بگوید، و او اینگونه گفت: پدر و مادری بی سواد داشتم و در فقر فرهنگی و اقتصادی غرق شده بودیم، دوران مدرسه ام زمانی آغاز شد که در دهمان زلزله آمده بود و بیشتر افراد آن روستا در این قهر طبیعی به دیار باقی شتافتند تعداد بچه های ده کم شده بود و باید برای درس خواندن به روستای همجوار می رفتم؛ نمی دانم چه شد که مرا در کلاس دوم گذاردند و می گفتند موسی قبول شده است در آن زمان نمی دانستم قبول یعنی چه و فکر می کردم همان نوعی وزن کردن است که در ده ما به آن قپون می گفتند و تصورم این بود شاید وزنم کرده اند و من را در کلاس پذیرفته اند!

موسی می گوید: روزگار گذشت و درسم را ادامه دادم و به دانشگاه راه پیدا کردم و بعد از گرفتن مدرک دانشگاه در کمیته امداد امام خمینی (ره) با مدرک سیکل استخدام شدم.

وی خطاب به فرزندان شهدا و ایثارگران، گفت: عزیزان، من از سال سوم دبستان مدیریت جهادی انجام دادم و خودم دست به زانویم گرفتم و امرار معاش کردم، دستم خالی بود ولی آنچه کردم لطف خدا و حضرت زهرا (س) بود.

موسی در حالی که تن صدایش را بلند تر کرد، گفت: اکنون چه اتفاقی افتاد که موسای دیروز که در فقر فرهنگی و فقر اقتصادی دست و پا می زد امروز کارآفرین، خیر نمونه کشوری، دریافت کننده جایزه صلح و دوستی، جوان ترین واقف کشور، قهرمان عاطفه ها و غیره می شود و من اعتقاد دارم آنچه بود عشق و علاقه به کار بود و داشتن مهارت که از کودکی آموخته بودم.

او آهی کشید و ادامه داد: اگر موسی در کار مهارت نداشت توفیقات امروز را به دست نمی آورد، آنچه موسی را بلند کرد قالی بافی بود و امروز این هنر است که زندگی مرا دگرگون کرد.

موسی می گوید: امروز بسیاری از همکلاسان من در دانشگاه هنوز جویای کار هستند در حالی که موسی یک سال و نیم دیگر بازنشسته می شود.

وی معتقد است ازدواج اشتغال می آورد زیرا احساس نیاز را در انسان بر می انگیزد.

وی از اوایل دوران کار خود در کمیته امداد سخن گفت و به این خاطره اشاره کرد که در آن روزها برای اشتغالزایی و توانمندسازی خانواده مددجویان150 دار قالی برای زنان بی سرپرست برپا کرد و کارمند نمونه شد.

وی تاکید کرد: جوانان عزیز اهل فکر و تفکر و طرح دادن باشید.

وی گفت: به قصد خانوارهای بی بضاعت زیر پوشش کمیته امداد جوجه مرغ خریداری کردم تا به آنها واگذار کنم ولی با موانع قانونی روبرو شد و من هم تصمیم گرفتم خودم به همراه همسرم آنها را در منازل استجاری پرورش دهم.

وی ادامه داد: طی مدت کوتاهی یک میلیون و 40 هزار تومان سود کردم و بعد از آن نیز با تعداد قطعات بیشتر این کار را ادامه دادم تا اینکه به 57 هزار قطعه رسید.

موسی معتقد است اگر انسان نیت خیر داشته باشد خداوند درهای رحمت الهی را به سویش باز می کند.

وی گفت: بعد از آن سرمایه دار شدم من که زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی بودم بعد از آن از مال دنیا بی نیاز شدم.

موسی اضافه کرد: بعدها مرکز نگهداری از کودکان بی سرپرست، مرکز نگهداری کودکان و ناتوانان ذهنی را راه اندازی کردم و امروز حدود 410 کودک ناتوان ذهنی در این مرکز نگهداری می شوند.

وی که سخنران ویژه این کارگاه است، گفت: امروز آمده ام بگویم باید حرکت کنید و منتظر کار دولتی نباشید و یکی از معیارهایی که انسان را می تواند موفق کند استفاده از فرصت هاست.

وی به استفاده از فرصت ها اشاره می کند و می گوید: در پادگان صفر یک تهران نیز در زمان خدمت سربازی به جای هم خدمتی هایم پست می دادم و پولش را می گرفتم تا جایی که با هزار تومان به خدمت سربازی رفتم و با 12 هزار تومان برگشتم.

این کارآفرین نمونه می گوید: امروز بهترین فرصت در اختیار جوانان استان کرمان است.

وی خطاب به فرزندان شهدا ادامه داد: استاندار کرمان همرزم پدران شما بوده و شما را درک می کند اگر نتوانید از این فرصت طلایی استفاده کنید در آینده ناامید خواهید شد.

وی به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی به همه احتیاج دارد در زمان جنگ اقشار مختلف مردم به جبهه می رفتند امروز هم همه مردم باید به میدان بیایند تا حماسه اقتصادی محقق شود.

محمدی گفت: آموزش و پرورش نیز باید درس انشاء را جدی بگیرد زیرا انشاء قدرت خلاقیت و نوآوری را تقویت می کند.

موسی با نقل این ضرب المثل که وقت طلا است به نقل نبی مکرم اسلام، گفت: ˈمن از فقر امتم نمی ترسم ولی از بی تدبیری امتم در هراسم.ˈ

این کارآفرین نمونه، ادامه داد: امروز خرسندیم که مسوولان دولت تدبیر و امید به امور اشتغالزایی و برنامه ریزی در این زمینه می پردازند.

وی گفت: من امروز به این کارگاه آمده ام تا انرژی مثبت به شما بدهم و بگویم خواستن توانستن است و انسان می تواند آنچه را که در رویاهای خود دارد به منصه ظهور برساند.

وی اظهارکرد: من معتقدم کارآفرینی را باید از مهدکودک ها آغاز کرد تا آینده ای موفق داشت.ک/4

7433/8154

انتهای پیام /*

ارتباط با سردبير:
mail32 newsroom@irna.ir

contact تماس بی واسطه با مسئولین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا