گوناگون

راه‌اندازی کتابخانه‌ای برای مد و لباس

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تأثیر فعالیت‌های بنیاد ملی مد و لباس بر تغییر پوشش لباس غرفه‌داران نمایشگاه کتاب، از تأسیس کتابخانه این بنیاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید قبادی در نشستی که روز چهارشنبه، 17 اردیبهشت‌ماه، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد، گفت: شاید نمایشگاه کتاب برآیندی از جامعه و نمونه آماری از شهروندان و مردم سراسر کشور است چون در طول برگزاری نمایشگاه اقشار و طبقات مختلف جامعه از تمامی استان‌ها در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند بنابراین شاید لازم باشد که دستگاه‌های مختلف ارزیابی‌ای از فعالیت‌های خود در این نمایشگاه داشته باشند.

او اضافه کرد: در همین زمینه لازم دیدیم که ما هم به عنوان کارگروه ساماندهی مد و لباس تأثیرات ایجادشده را در مسیر الگوهای مد و لباس ایرانی – اسلامی در نمایشگاه کتاب بررسی کنیم.

قبادی سپس گفت: ارزیابی شخص من این است که در طول چند سالی که بنیاد ملی مد و لباس تأسیس شده و همچنین چند جشنواره مد و لباس برگزار شده است تأثیرات خود را بر روی پوشش بخش قابل توجهی از مردم بویژه خانم‌های ایرانی گذاشته که این تأثیر متأثر از لباس‌های با الگوی ایرانی – اسلامی بوده است.

او هدف از فعالیت کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را کمک به مردم برای پوشیدن لباس آراسته و خوب عنوان کرد و گفت: هدف ما بالا بردن قدرت انتخاب مردم برای استفاده از لباس‌های با الگوی ایرانی – اسلامی است.

قبادی همچنین گفت: تاکنون 75 تقاضای تأسیس موسسه برای فعالیت در حوزه مد و لباس به دست ما رسیده است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر در پی جمع‌آوری کتاب‌های تخصصی حوزه مد و لباس هستیم، عنوان کرد: قصد داریم در ادامه فعالیت بنیاد ملی مد و لباس کتابخانه این حوزه را تأسیس کنیم.

او همچنین گفت: در آینده با کمک دانشگاه الزهرا و انجمن طراحان مد و لباس، اطلس و برنامه دانشکده مد و لباس را تدوین کنیم.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: تا به حال مجوز و مکان پنج مرکز نمایش مد و لباس قطعی شده و قرار است این مراکز که دارای مجوز رسمی می‌شوند به 20 مرکز برسند. این مجوزها با همکاری نهادهای نظارتی صادر می‌شود.

قبادی با بیان اینکه تغییر پوشش لباس غرفه‌داران نمایشگاه کتاب یکی از تأثیرات فعالیت‌های بنیاد ملی مد و لباس است، اظهار کرد: قرار است انتخاب بهترین غرفه در نمایشگاه کتاب از نظر داشتن پوشش آراسته براساس الگوهای ایرانی – اسلامی در دستور کار ما قرار گیرد و در پایان نمایشگاه بهترین غرفه معرفی شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا